Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Ida - 9 juni 2010 21:46

Det hela började med som ni kanske läst tidigare att Osse varit vaken större delen av natten och haft riktigt ONT. Det toppades med att jag blev tvungen ta bussen (ogillas starkt!) istället för att gå till skolan med Toria och hundarna. Men jag och Osse gick hem i alla fall. Sedan blev det en tripp till sjukan med Ossemannen, snett efter det passade vi på att fika och det gillade båda barnen mina (Osse fick smaka lite av en bulle - GOTT!). Sedan blev det att ta sig hem och skicka iväg Jenny för att jobba.


Busarna och jag var kvar hemma i väntan på Gurra som kom hem vid 7 för att käka och handla mat. Mycket bra var det att få det gjort... Nu är barnen i sina sängar och sover. Mamman gillar det! Förhoppningsvis kommer jag att somna snart själv också för om sanningen ska fram är jag rätt risig själv också, febrig, snuvig, ont i halsen och ja... Man är väl inte direkt på topp i alla fall.


MEN imorron är en annan dag!

Av Ida - 9 juni 2010 15:43

Nu har vi varit in på sjukhuset med lille Osse-Boss. Han har öroninflammation i ena örat, aj, aj, aj. Inte konstigt att den lilla grabben varit kinkig inatt, det skulle jag också ha varit om jag inte kunde meddela mig på annat sätt.


Nu har han i alla fall fått penicilin och jag hoppas att det kommer att bita på den arme prinspojken.


Förutom det har jag inte gjort mycket idag för onekligen grabben har hållit mig vaken större delen av natten. Just nu sover han dock gott i vagnen och jag tänker inte vara den som väcker honom om jag inte måste.


Enda nackdelen är att han med lite otur kommer att vara en svårsövd grabb när det blir kväll, men det får jag ta då.

Ovido - Quiz & Flashcards