Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Ida - 15 juni 2010 10:59

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Klinten i lugn och ro.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Bara jag får vara med ungarna och hundarna så är det mesta heeeeeeeeeeeeelt okej. ;)


3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Kött, kött och mera kött. :P

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Vi kommer att göra som vanligt varva Klinten och stan... Jag vill dra NU!


5. Dina bästa sommarfärger?
- Jag passar egentligen inte i nått så jag får säga blåvita smalben. ;)


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
- Jordgubbar, sand som sticks överallt och inte att förglömma - MYGGEN!

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Alla sommrar jag spenderat hos morbrodern på stuteriet utanför Skellefteå - LÄTT!

8. Havet, sjön eller poolen?
- Sjön - ogillar hav och pool näää det känns inte som min grej.

9. Vad väljer du i glassbaren?
- OM jag mot förmodan går till en sådan är jag gräsligt glassugen och väljer en gammeldags med ALLT! ;)


10. Vart går din drömsemester?
- Jag har ingen sådär sommardrömsemester som alla andra pratar om utan jag vill helst göra som vi har gjort hittills och mest bara softa även om just DET aldrig inträffat. :P

Av Ida - 15 juni 2010 10:53

Eller kanske inte, det där med lugn dag verkar inte riktigt ligga för mig. Jag har börjat och städa (som vanligt) och pysslat med ungarna och hundarna. Nu sitter man ett tag vid datorn och försöker planera resten av dagens övningar. Jag måste ner på stan en sväng och jag måste försöka hinna med lite olika saker men mest är det frågan om att försöka på något sätt att kurrera förkylningen både på mig och barnen... Hur det går har jag ingen aning om.


Har jag månne någon som TÖRS möta oss för en fika idag? Förkyld är jag ju förvisso men jag hoppas att jag inte smittar allt för våldsammt - med lite tur iaf. ;)


Förutom det ska vi försöka göra någonting vettigt och kanske, kanske hinner vi med allt innan lyset släcks idag.


Däremot skulle jag vilja hitta på någonting kul idag frågan är bara vad - förslag?

Btw, jag är rent gräsligt spårsugen kanske skulle man tvinga ut familjen i skogen för att lägga spår?? Om jag tar fram klövar borde jag kunna spåra någon gång under förmiddagen imorgon. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards