Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Ida - 28 juni 2010 21:04

Sådärja, nu är man planterad i sin egen binge och herre jösses vad SKÖNT det är att vara hemma. :)


Vi har även hunnit en sväng på barnens hus för att söka en fotboll till Toria - gick liksom inte så bra, däremot hittade vi en jättesöt liten solhatt till Osseboss.


Sedan blev det en tur till Sporthuset och mycket riktigt, där hittade vi en lagom stor boll till Toria så imorgon är det jag och hon som sparkar boll. :) Sweet!   

Vem tror att Magoo kommer att hjälpa till? Jag misstänker skarpt att han kommer att ÄLSKA nya bollen (neeeej, jag har inte tänkt låta honom bita sönder den... i vart fall inte imorgon).


Vi kikade även på en kick-bike till Toria (födelsedagen kommer smygande) som hon har önskat sig men det fanns inte så många alternativ, vi får fortsätta söka efter någon som ser riktigt bra ut - allra helst om man lyckas hitta en som redan från start har favoritkatten på sig - annars kanske man kan lämna in på lackering? *funderar*

Av Ida - 28 juni 2010 11:16

Häxa passade på väg ut till hundgården nu på förmiddagen på att ta en liten "omväg" och skuttade helt sonika in till kvigorna i hagen.. Kvigorna var väl inte direkt helt överförtjusta över att ha en glad och lycklig flat som rullade sig i deras skit. Helt unisont drev de ut den "stora stygga vargen" och Häxa - ärligt talat jag tror inte hon brydde sig särskillt hårt tills dess att matte (som inte alls uppskattade omvägen via koskiten) snyggade upp tidigare nämnda hund med vattenslangen.


Mattes lilla busunge är numera förpassad till hundgården för torkning efter en redig dusch med trädgårdsslangen, för iaf jag vill INTE ha en hund som rullat sig i dynga i bilen! När vi kommer hem ska jag dock göra en mer noggrann städning av tidigare nämnda skithund för i sanningens namn så luktar hon inte direkt blommor nu heller. ;)

Av Ida - 28 juni 2010 08:52

Joru. Gick ju klockrent att vakna på det här sättet också. När jag är i Klinten sover jag oc Osse i en säng och Toria i en annan men nu på morgonen var helt plöstsligt båda barnen i sängen och leker... Jahapps, Osse gör utbrytningsförsök men storasyrran tillåter inga flykter utan fångar upp den lilla rymlingen.


Mamman vaknar av att den yngre förmågan försöker krypa över mammakroppen och ut i frihet - inte en chans - där fångar även mamman upp ligisten och han återbördas till den rätt trevliga lektanten. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards