Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Ida - 7 juni 2010 22:36

Hmmm. Ja, var börjar man?


Jo, vi överlevde helgen allihopa! Vi har käkat, sovit (enormt mycket!) och så har vi försökt rasta oss och kanske med lite tur visa upp oss.


I fredags drog vi till Överklinten (som vanligt) och planen var att slappa rent löjligt mycket... Slappandet såg jag kanske inte så mycket av om sanningen ska fram. Hur som helst, det blev att käka och låta hundarna acklimatisera sig på fredagen - sedan var det dags för mig och barnen att plumsa i sängen. Jag tror jag var isäng kvart över nio eller någonting sådant. Läskigt!


I lördags passade vi på att gå upp till Grunkor och mojänger, nice men ja... Det blir rätt mycket av samma, lika - gamla bilar, traktorer, mopeder - mer mopeder osv.. Men visst lite charmigt var det. Gurra blev helt förälskad i en stubbdödare och jag kände mig som ett levande frågetecken men den var säkert jättegullig.

Rebecka verkade gilla livet i Klinten och lekte som en liten vit dammtuss lite här och där, Copy blev sitt glada jag och den svarta ligan gjorde det den svarta ligan gör bäst. ;)


Söndagen passade jag på att köra igenom de två yngre svarta ordentligt med lydnadsträning - fritt följ, fjärrdirrigering och så avslutade jag med en stadig platsliggning för de båda tillsammans. Nice! Dock blev vissa ystra damer (läs Häxa) lite skuttig när hon fick aningen för översvallande beröm av matte så hon blev tvungen att springa ett varv runt huset innan hon orkade sansa sig mellan två av momenten. Å andra sidan så gjorde det att hon blev ännu mer taggad till nästa moment så det kanske kan jämna ut sig i slutändan. Magoo gjorde ett fullt acceptabelt pass även om jag gärna skulle ha sett att matten själv inte blev så splittrad av den sovande sonen som låg i vagnen.. Killen i fråga fick därmed lite väl lösa ramar och då blir det inte så bra som han egentligen kan men fördelen var att han hade en enorm bjudning i skiftningarna från läggande till sättande och ställande - vilket han inte alltid har. *positivt* Däremot blev läggandena under gång lite ehhh... långsamma kan man nog klassa det som, så jag får börja om och bara träna läggandet separat en par omgångar för att få till det snyggt igen.


Dina, ja hon blev aningen bitter av att inte få träna för en gångs skull och jag får väl ta mig samman och ge henne en omgång lydnadsträning under morgondagen för idag har hundarna softat rätt intensivt förutom en långprommis.

Ovido - Quiz & Flashcards