Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Den stora popcornkuppen!

Av Ida - 23 juni 2010 12:02

Igår läste jag och Jenny om hur vår bästaste Hea hade gett ett löfte om att inte käka godis eller snacks annat än på helgerna - alla vi som känner Hea vet också om hennes STORA svaghet för popcorn Hur som helst djävulshornen växte ut och vi tog en rask promenad till Konsum för att inhandla de saker som behövdes för att genomföra kuppen.


- sopsäck

- olja

- popcorn (opoppade minst 3 påsar)


Så laddade vi med en massa snälla tankar och ja... Måååååååååååånga pannor blev det och det tog lätt 45 minuter trots dubbla pannor (och en liten incident när vi råkade fastna i sopsäcken med den heta pannan - som tur var så gick det att skrubba bort plasten som smälte). Räden genomfördes med rent imponerande planering, i skydd av mörkret smög vi oss fram via märkliga vägar (försök smyga med barnvagn - inte det lättaste!). Jenny smög som en fasadklättrare på nätta steg upp för trappen och allt gick så fantastiskt bra (Heas hundar gav förvisso skall men iom att Hea inte såg någon blev det inte mer av det), sedan blev det steg två - mao spring som en idiot (inte heller det är helt lätt med barnvagn kan mamman berätta) och lägga så mycket mark som möjligt mellan oss och "brottsplatsen".


Väl hemma skrattade vi och fnittrade som vilka fjortisar som helst för det var onekligen en KUL kupp! Nu på morgonen när Hea skulle ut med jyckarna så ja, självklart hittade hon säcken med popcorn... Men hon hade inte en susning om att det var vi som var de skyldiga utan hon ankagade helt (i mina ögon) logiskt och fullständigt planenligt sina manliga vänner för dådet.   Ingen ville ta på sig hundhuvudet för det där...


Så slutligen efter att ha grunnat bra länge så ringer hon mig och frågar lite som att näää det kan ju inte vara du men då hon hotade att kasta bort vårt hårda kämpande så kröp jag till korset och sa att ät dem du - de är helt ofarliga. ;)


Tills en annan gång och ett annat hyss. //Höres! 

 
 
Erica

Erica

24 juni 2010 10:20

Ha ha det var ett kul spratt faktiskt!

http://flatcoated.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards