Alla inlägg den 21 april 2010

Av Ida - 21 april 2010 22:57

BRA! Vilken grabb! Nu är väven uppe i hundrummet och morgondagen är räddad, då ska jag sätta färg på väggarna - känns fantastiskt att ha kommit så pass långt med tanke på att det inte gått så lång tid ändå fast ja... Jag hade räknat med en mindre arbetsinsats. Nu närmast är dock att låta saker och ting torka ordentligt innan jag ska smacka upp färgen.


Men vilken grabb - Gurra som faktiskt har satt upp all väv själv även fast jag bara har skurit upp lämpliga bitar åt honom. Teamwork när den är som bäst. :)

Av Ida - 21 april 2010 19:03

Nu har jag utrustat barnen (eller kanske i första hand den som är med barnen) med en barnmobil, så då kan de alltid få kontakt med mig om det behövs & såklart även tvärt om. Nice!


Sedan om det kommer att straffa sig i längden, det återstår att se men nu verkar det iaf som en smart tanke. :) Dock med kontantkort så att kostnaden inte kan skena iväg. ;)


Häxa har fått en födelsedagspresent, en stor goseanka som piper om man verkligen finner av pipmojängen. Söt!

Av Ida - 21 april 2010 10:54

Mattes lilla busunge fyller år idag! Sex hela år har hon blivit mattes lilla sessaunge. Häxebuset är nu sex år, jag kan inte riktigt förstå att det är så länge sedan hon kom hem till oss och började förgylla min vardag med alla sina upptåg och sitt underbara humör.


Toria och Häxa har ju vuxit upp ihop och det är onekligen så att man ser på Häxe att hon nu håller på att både mogna mentalt men kanske framförallt hennes numera allt mer grånande nos säger sitt om saken.


Pussegurkan mattes lilla busräka.   


  

Bilden förvisso från i februari men under dagen inkommer jag med någonting nyare som kan visa upp min sööööööööta sexåriga donna. :)   

Ovido - Quiz & Flashcards