Alla inlägg den 12 april 2010

Av Ida - 12 april 2010 19:59

Jahapps, nu har vi haft trevligt småttisbesök. :)


Dels kom Daniel, Helena och Amanda och hälsade på, vi passade även på att hämta mat på MAX - för enkelhetens skull. ;) Gick bra det också. Länge sedan sist känns det som men ack så gott! Trevligt var det och massor av prat har vi hunnit med. Synd att vi inte lyckas träffas oftare än vi gör, men det får vi nog lov att försöka hitta ändring på. :)


Så till min lista för dagen... Hmmmmmmmmmmmm.


Planen för dagen var att hinna med:

- Trimma en hund (egentligen behöver alla tre trimmas men jag får erkänna att mer än en kommer jag inte att hinna med att göra).

* Nope, inte ännu men om Osse somnar snart borde jag klara av det. Jag tror det är Magoo som ser värst ut och därför ska få en duning med saxarna.


- Riva bort minst tre våder i hundrummet (helst fler).

* Jupps, det är gjort, men inte mer än tre heller.


- Hämta Toria på skolan (ett måste!).

* Självklart! I god tid stog jag och de mina där och väntade på lillbusen. :)


- Välja en färg som jag ska måla i hundrummet när jag är klar.

* Jurryn är fortfarande oenig, så vi jobbar på att komma på vilken färg vi ska ha, maken är inte helt övertygad om det jag vill ha. :S


- Köpa klinker och de saker jag behöver för att lägga golvet där inne.

* Nope, vi avvaktar i väntan på att bli eniga. Även här behöver jurryn fortsätta överlägga.


- eventuellt äta någon gång under dagen?

* Ja, som ovan sagt lyckades jag käka maxmat. ;)


- Gå en långprommis till.

*Klart!


- Träna med Magoo (avlämningar).

* Jodå, det lyckades jag med. Ca 15 minuters ostörd träning i köket bara jag, en sovande Osse och så Magoo. Inte helt fel men kan behöva mer finslipning vi har mao återgått till köksträning när det kommer till just avlämningarna för det känns som en sak man aldrig kan nöta för mycket på.

Av Ida - 12 april 2010 08:43

Då var morgonrutinen gjord, alla har ätit, alla har fått komma ut och gå promenad (vi gick till skolan och lämnade Toria), Osse sover i vagnen och det är dags för mig att ta mig an dagen.


Planen för dagen är att jag ska hinna med:

- Trimma en hund (egentligen behöver alla tre trimmas men jag får erkänna att mer än en kommer jag inte att hinna med att göra).

- Riva bort minst tre våder i hundrummet (helst fler).

- Hämta Toria på skolan (ett måste!).

- Välja en färg som jag ska måla i hundrummet när jag är klar.

- Köpa klinker och de saker jag behöver för att lägga golvet där inne.

- eventuellt äta någon gång under dagen?

- Gå en långprommis till.

- Träna med Magoo (avlämningar).


Vad tror ni hinns med?

Ovido - Quiz & Flashcards