Alla inlägg den 11 april 2010

Av Ida - 11 april 2010 23:04

Jupps i hundrummet har jag börjat riva ner tapet, det var inte mindre än 4 lager tapet där!! Samt en ruskig mängd spackel... Jag tror det var HÖG tid att någon gjorde det lite seriöst men jag kan även konstatera att det kommer att ta en ruskig massa tid innan jag har fått bort skiten från väggarna. När det är klart kommer det säkert att bli jättefint, dessförinnan, inte så tjusigt! Samtidigt känns det skönt att ha fått ändan ur vagnen för att fixa till det. Alltid ett fall i rätt riktning. Som det ser ut nu blir det som grundtanken. Klinker på golvet och målad väv på väggarna, vilken färg det ska bli återstår att se. Förslag?


Har fått in en röst på någon modell av latte/aningen mörkare, jag har även övervägt någon modell av grönt men jag har ett rätt komplicerat förhållande till just grön färg så det kanske inte var så fifigt ändå. Andra förslag?

Av Ida - 11 april 2010 15:16

Två rum ska göras om... Det ena - hundrummet ska göras iordning nu för annars blir jag knäpp. Måla eller tapetsera? En vettig färg? Nytt golv - men vad? Hmmm... Det är inte helt enkelt att komma på en stil dit in. Det jag känner rent spontant är att jag måste få in minst två garderober dit in varav den ena ska bli ett städskåp. Vad har man för stil där inne?? Lättstädat måste det bli för att när man slänger in tre hyfsat skitiga hundar efter promenaderna måste det liksom gå att få ordning på det hela utan att spendera halva dagen med att röja.


Det andra - mitt sovrum.

Säng, sängbord och golv är i ek. Byrå och stooor gosig garderob är vita, tämligen nordisk design känns logiskt med tanke på det som redan finns där, men samtidigt skulle jag vilja köra någon modell av "orient" på det hela även fast jag inte är bäst på det.


Just nu är ALLA förslag välkommna för det känns inte som om det är helt lätt. Tips? Förslag? Internethandel är klart underskattat känns det som. ;)

Av Ida - 11 april 2010 14:59

Ibland är min söta familj lite sötare än vanligt. Vi gick runt hela Ersboda, en sväng till Willys blev slutmålet och nu har vi tryckt i oss en stor sallad med tonfisk och massor av gosiga grönsaker. Jag vet inte hur man ska uttrycka det men jag saknar faktiskt varken godis eller min högst älskade Cola. Mao sockerberoendet är förmodligen brutet. Nu återstår bara att bli kvitt nikotinet som fortfarande spökar för mig, förslag?? Tänk inte ens tanken på tuggummi, plåster eller annat jox för det funkade inte någon av de gånger jag försökt tidigare..


Snart knäpp men det återstår att se hur det funkar.

Av Ida - 11 april 2010 14:51

Igår var lillebror med flickvän och barn hit och hälsade på. Trevligt! Grillat blev det såklart med frukt, grönsaker och en väldans massa trevligt prat. Vi avslutade med att slappna av framför "Bolt" som vi såg.


Det blev en trevlig samvaro. Jag vet inte men även hundarna passade på att vara så gulliga som de bara kunde.


Dessutom måste jag propsa på att skaffa mig en egen guldstjärna för när maken var med världens sötaste Toria och handlade passade jag och Osse på att bada alla hundar och få dem lite lagom gosiga för kvällen och gästerna. :)

Ovido - Quiz & Flashcards