Alla inlägg den 13 april 2010

Av Ida - 13 april 2010 12:36

Jahapp, där fick man för att man var "duktig" och var ute och gick nu har jag lyckats få ett av världens elakaste skavsår - uppe PÅ lilltån!! Ont som battingen gör det så det blir nog inte någon fler långprommis idag i vart fall. Men ser man det från den positiva sidan, jag har hämtat hem barnet och om jag nu bara får igång Osse en stund så ska han få käk, sedan ska jag banne mig ta mig samman och göra en attack mot hundrummets tapeter igen.


Varför sitta stilla när man kan röra på sig? Nu har vårkänslorna slagit till med full styrka mot maman så det är väl bara att suga i medan orken finns. ;)

Av Ida - 13 april 2010 11:16

Jahapps, då har jag och sötaste Hea varit och tagit oss en liten promenad till Rusta, nice! Jag hittade rosa bajspåsar med svarta döskallar på - helbra! Jag har faktiskt saknat de rosa ett tag nu. :)


För att jag kände mig lite inspirerad kollade jag hur långt jag kommer att gå idag bara jag har hämtat hem trollungen på skolan och det blev tydligen en bit. ;) 1,4 mil blidde det. Det märkliga är att det känns inte ens som om det var jobbigt. Jag konstaterade dock att jag måste vara ute och gå mer, massor mer för nu ska sista kilona också bort! Vad tror ni? Kommer jag att klara av att gå ner så jag väger lika mycket till sommaren som jag gjorde när jag var 16? Planen är så och lite till, hur det går får man nog vänta och se med. :)


Nu ska jag ut och trava igen!

Av Ida - 13 april 2010 08:41

Det känns som att det är mantrat för dagen. Nu har jag varit med Toria till skolan (total promenadtid 1 timme), nu ska jag aldeles strax skutta iväg mot Hea för att gå iväg till Rusta, vad vi hittar där återstår att se (har ingen aning om hur länge det kan ta att gå dit) sedan ska trollungen hämtas på skolan. Det känns som om det blir en hel del promenerande idag. Skönt! Osse gillar det och dessutom sover han så bra i vagnen. :)


När jag kommer hem ska jag däremot ta mig an hundrummet igen, målsättningen är ytterligare tre våder men om det går som igår får jag banne mig kalla in förstärkning - med en vaken Osse är det inte så lätt att få saker gjort har jag märkt. Är det månne någon som råkar äga en sånn där ångmojäng som man ångar ner tapeter med? Det här misstänker jag kommer ta en och en halv evighet i annat fall om jag inte får jobba ostört...


Nu frammåt - uppåt och iväg! :)

Ovido - Quiz & Flashcards