Alla inlägg den 6 april 2010

Av Ida - 6 april 2010 19:04

Jag ska börja med att säga att jag tror inte att jag är bättre än någon annan och jag är inte heller säker på vad som är helt rätt, men det här är mina reflektioner på mina ungar.


Toria vägrade konsekvent all modell av burkmat utom två modeller, det ena var någonting som hette "paradisdesert" - sött och gott tydligen, det andra var lasagne i bitar som också gick ner (men egentligen inte mer än så), allt annat spottades och frästes det åt om det kom ur en burk. Idag äter hon iofs allt men hon märker direkt om det är låg kvalitét på råvarorna.


Så till Osse som ännu så länge bara kör med smakportioner, men som även han konsekvent ser ut som om man håller på att dräpa honom om man stoppar in burkmat men som däremot blir helt vild och galen om han får hemmakokad morotspuré eller för den delen palsternacka! Han käkar som en häst om man tillåter honom och det enda bekymmret i Osses värld rörande käk är att han inte får så stora mängder som han skulle vilja.


Jag vet inte men det gör onekligen att jag börjar fundera över burkmaten, vad 17 är det i dem som gör att båda mina ungar reagerar likadant och helst inte äter det alls...? Jag vet inte men SÅ bra är jag inte på att laga mat att det borde göra så stor skillnad kan man tycka, visst jag kör med rena smaker men det torde även rimligtvis barnmatsföretagen göra. Förslag och reflektioner i ämnet?

Av Ida - 6 april 2010 15:40

Sådärja, nu har vi haft finfrämmen här hemma, Jenny passade på att försköna vårt hem en stund på väg till jobbet. *gilla* Efter att ha suttit här hemma och pratat en stund och att jag har hunnit rasta av hundarna en snabbis så funderar vi på vad vi ska hitta på för hyss under kvällen.


Osse sover i vagnen nu en stund och Toria sitter och pysslar. Jag vet inte riktigt vad det kommer att bli ett bud är att det ska bli en cirkuskyckling. Hur det ser ut återstår att se men det låter spännande!


Så till det trista, när jag satt vid köksbordet kom det en taxi sladdande runt höret, precis där Toria och hennes kompisar brukar sitta och leka. :S Den mycket upprörda mamman ringde till taxibolaget och var riktigt irriterad för det fanns inte en chans på planeten att de skulle hunnit stanna om det satt en unge på uppfarten. Nu gick det bra men attan i det vad arg jag blev! För onekligen - kör man in på ett område ser man till att hålla nere farten!!!

Attityden hos vd för företaget gjorde mig inte gladare, så nu finns det ett bolag i den här stan som inte behöver skjutsa mig och de mina någon fler gång. :/

Av Ida - 6 april 2010 11:03

Jag har en ovanligt lättsam bebis i vanliga fall och så får jag nog säga att han är även idag. Hundprommisen då hängde han på magen min (fördelen med att det håller på att tina fram och inte är gräsligt halkigt), när jag badade låg han på en filt på golvet och funderade med en badanka, frukost för storasyrran och hundarna - då hängde han bara med. När jag körde tvätten i morse, då satt han i sittern och var en solskensgrabb... Ibland undrar man om det verkligen kan vara såhär enkelt att ha en bebis?!? Matning på natten och låg i sin egen säng större delen (tills mamman blev en lat rackare) till morgonen.


Toria på solskenshumör och har fått tillåtelse att sitta vid datorn en stund nu på förmiddagen. Snart dags för lunch och livet ser riktigt trevligt ut. Jag vet inte men just idag gillar jag mitt liv. :)

Av Ida - 6 april 2010 00:01

Jamen, jag lovar det hade jag! Men i helsicke att jag kommer ihåg vad det var.. På samma sätt som jag hade tänkt ut ett väldigt fiffigt inlägg.


Å andra sidan i brist på det kan jag skriva om en sak jag läste om i dagens tidning - på nätet. ;) Att bloggeliten ska granskas från skatteverkets sida. Jaha?!? Vad är skillnaden? Självklart ska de beskattas för de saker de tar emot, jag kan inte se bekymmret med det hela. Däremot kanske vissa bör tänka efter innan de mottar "gåvor" som de egentligen inte vill ha - är det värt att skattas för. ;)


Däremot en väldigt tråkig och sorglig nyhet kom nu ikväll när HV de skitarna slog mina hjältar Skellefteå AIK, men jag säger då en sak i alla fall - jag är ingen medgångssupporter!

Ovido - Quiz & Flashcards