Alla inlägg den 9 april 2010

Av Ida - 9 april 2010 19:44

Efter att ha varit vaken nära på hela dagen är nu Osse mammas trötta gOsse. Så nu går vi i säng och tackar för oss. Han gnuggar ögonen, myser och vill bara vara i famnen. Med andra ord - inget hundbad idag heller men vi tar nya tag imorgon. ;)


Tänkte bara meddela att middagen blev bra, helgrillad fläskytterfilé med rostade rotsaker och avocadoröra. Lagom avancerat i synnerhet i kombination med en kall (alkoholfri) öl till mamman så blev det riktigt nice! Jakten på det perfekta alkoholfria grillölet fortsätter dock, vi märker vad vi hittar på sikt.

Av Ida - 9 april 2010 12:37

Jag hade tänkt att städa och göra snyggt... Ehh, går sådär får jag nog erkänna. Verkligen inte frammåt, Osse har hittat på att man BARA kan sova i mammas knä och med en sovande gOsse i famnen får man inte någonting gjort. :S Trist men sant. Kanske lyckas jag pyssla över honom i vagnen en stund så jag får motionera snabeldraken, men det ser jag just nu baras om ren och skär bonus.


Att få tvätta och trimma hundar vilket var planen är bara att se i stjärnorna efter för det finns inte på planeten att det skulle hinnas med om jag inte lyckas när Gurra kommit hem.


Det jag däremot har hunnit med är att göra iordning marinaden till köttet som ska grillas ikväll och fått det gjort men det är ändå massor kvar att göra. Någon som känner sig sugen på att komma och gosa med världens sötaste Osse så mamman hinner med annat?

Av Ida - 9 april 2010 09:34

Ja, jag blev tvärlat igårkväll och skrev - ingenting.. Vi åkte iväg och käkade lunch med Gurra och Jenny, sedan åkte jag, barnen och Jenny upp på mitt jobb och hälsade på en sväng. Trevligt! Alltid roligt att träffa folk igen. :)


När vi varit där passade vi på att ta en promenad ner på stan, en nätt liten sak som tog dryga halvtimmen med barnvagn och Toria gåendes bredvid. Härligt i det fina vädret. Väl hemma blev det att kasta sig iväg och handla lite middagsmat för jag hade bara sådanna saker som tar lite väl lång tid att tillreda i hemmet. Men det blev färsk pasta med västerbottensost, det är faktiskt fullt ätbart och inte att förakta - det går FORT att göra. Jag har även passat på att hänga upp mina nya duschdraperier uppe, jag hängde upp två så då blir det lite mer tätt om vissa småttisar badar kan det annars bli blött över ganska precis hela utrymmet - inte så kul.


Osse fick prova majskrokar och de var tydligen supergoda! Nu kan han ju sitta själv i sin stol och tugga på någonting själv vilket ökar möjligheterna för mamman att få käka i lugn och ro. Dock blir hundarna med jämna mellanrum en majskrok rikare eftersom att Osse släpper med jämna mellanrum.


På kvällskröken kom Jenny förbi och såg film med Toria - Barbies dagbok, tydligen en faaaaaaaaaaantastiskt bra film om man är sex år, vi som är en aning äldre var kanske inte riktigt lika förtjusta. Men det var helt klart acceptabelt.


Nu på morgonen har vi som bara klivit upp, käkat frukost och gjort morgon för hundarna - mer än så har inte hunnits med. Men planen för dagen är städning och bad av hundarna, samt om jag blir riktigt inspirerad ska jag göra fint i hundrummet - dock kräver det en del byggnationer.


Ovido - Quiz & Flashcards