Alla inlägg den 15 april 2010

Av Ida - 15 april 2010 18:38

Jajjomännsan! Min lilla älskling är inte hemma, hon är hos Jenny inatt och ska ha filmkväll. :) Bara tjejjerna, maken och hundarna är borta en stund nu ikväll och jag... Ja, jag och Osse är ensamma hemma - helskummt!

När Gurra kommer hem igen ska jag passa på att köra lite i hundrummet och hoppas då innerligt på att ångmaskinen ska göra sitt jobb och att tapeterna då ska glida ner lätt utan mer blodspillan.


Skönt är det iaf att för en gångs skull ha det vlädigt lugnt hemma. I synnerhet eftersom att Osse mammas gOsse har somnat och sover bredvid mig.

Av Ida - 15 april 2010 09:18

Ja, en så enkel fras kan faktiskt vända en pissig dag till att bli fullt acceptabel. :) Idag på min morgonprommis (blev bara 5,5 km) råkade jag åter igen ut för samma jäkla hundar igen, eller jag och jag, det är hundarna som drabbas mest av alla utfall. Nu lyckades hundägarna i vart fall ha koppel på sina otäckingar och dessutom att hålla fast dem! Inte helt fel. Hur som helst, 4 utfall av samma modell hundar nu de senaste dagarna gör att min tilltro till en modell hundägare är i det närmaste noll och ingen, det jäkligaste av allt är att det faktiskt är en modell hund jag själv har haft funderingar på att ha själv... Synd!


När jag då gick där och muttrade inombords så möter jag en karl som också är ute och spatserar i finvädret. Ett "god morgon" kläcker han ur sig och onekligen dagen blev lite bättre. :) Så ut och hälsa dagen varmt välkommen! :)


Nu ska jag om Osse pasar på att sova en stund försöka hinna riva ner lite tapet för med lite tur kan man då bli klar med ytterligare en vägg idag vilket innebär att man då kan sätta väven senast lördag morgon. Det är planen!

Ovido - Quiz & Flashcards