Alla inlägg den 10 april 2010

Av Ida - 10 april 2010 10:53

Blidde tidigkväll igår märkte jag. Kring 10 var det tack och godnatt för mamman tror jag.. Helt underbart att få sova ordentligt! Nackdelen vid sex slog jag upp ögonen och tyckte att det var morgon - det ansåg inte övriga familjen! Osse låg och snarkade, maken snustrade och vid sju kom dottern och såg yrvaken ut. Märkligt nog hittade jag ett tv-program att se den tiden på dygnet. :O Aschbergs program på åttan handlade om "kamphundars" varande i samhället och huruvida man skulle få äga dem, samt då även vad en kamphund egentligen är för någonting. Man hade bjudit in lite olika gäster, bland annat Fredrik Steen (stavning på efternamnet??), en komunalpolitiker, en uppfödare knuten till SKK (äldre dam med corgi), en etolog (biolog med inriktning på hundars beteenden) och en karl med en blandras (amstaff + ?) och lät dem debattera, visst - tanken var ruskigt god men och man kommer alltid till det där men:et. Den "objektiva" programledaren var allt annat än nyanserad och hans egen åsikt i ämnet lös igenom fullständigt. Jättesynd då det kan vara ett ämne som inte vore fel om det verkligen fick en chans att belysas från flera håll. Fördomarna haglade och det blev som ingenting vettigt av det ändå i slutändan. Synd!


Efter tv-tittandet blev det morgonfix med hundarna som vanligt följt av frukost fixande till övriga familjen. Nu har jag, Magoo och Osse varit ute en extrasväng för att "söva Osse". Ungen sover och allt är lugnt och skönt en stund.


Vi återkommer efter kvällen för ikväll blir det grilla av! :)

Ovido - Quiz & Flashcards