Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Ida - 13 oktober 2009 16:25

Jag är en rätt pinsam människa - bara att erkänna det utan omsvep. Jag hade förvisso en barnvagn som jag hade till Toria men efter att den numera inte ser ut som den en gång gjorde (ett gäng nya repor och sönder på ett par ställen som den inte var när jag ställde bort den efter att barnet slutat åka i den) så blev jag helt enkelt "högfärdig" eller vad man ska kalla det och har faktiskt köpt en nyare vagn...


Den förra köpte jag för 400 spänn (begagnad) och den var som oanvänd och jag vet inte men inte nötte jag så hårt på den med Toria (som i ärlighetens namn åkte mest i den paraplyvagn vi köpte senare), nu däremot ser den rätt trist ut. *synd* Nu blev det istället att lägga ut betydligt mer på en vagn som ser lika bra ut som den vi hade gjorde när jag ställde bort den. *suck* Hur som helst, den här är jättefin och jag är mycket nöjd - en fördel är att den har sk teleskophandtag så att det kan vara bekvämt både för mig och maken att köra den.

Den gamla vagnen blir det att ta till stugan för då slipper man dra vagn mellan hemmet och stugan och det har ju sina fördelar iom att det kommer att bli trångt som det är i bilen med hundar och barn.


Vad har jag mer pysslat med idag? Jo, jag bakade kakor - hittade ett nytt recept på kolakakor som jag såklart var tvungen att testa... Maken är skeptisk men jag vette fåglarna om de här inte är minst lika bra om jag bara moddar receptet lite så kanske jag även får med mig honom i båten. Flört

Av Ida - 13 oktober 2009 08:59

Igårkväll trodde jag helt seriöst att jag skulle brinna upp fullständigt - jag var varm eller HET är kanske närmare sanningen så återigen var jag ute och valsade på altanen utan skor men iförd morgonrock och långkalsonger (vilken jäkla kombo egentligen) - allt för att få ner hettan i fötterna...


Nu i morse när jag skulle lämna Toria på skolan konstaterade jag att jackan faktiskt inte går att stänga längre om man inte ger upp såna små petitesser som att andas, så då FRÖS jag såklart om magen.. Samtidigt som magen gjorde sitt bästa för att göra en strålande immitation av isbit så passade fötterna (ja precis de där sakerna som sitter längst ner på kroppen som jag i ärlighetens namn inte sett på ett par veckor/månader *host*) på att berätta att det var JÄTTEVARMT...

I genomsnitt hade jag det mao riktigt bra - känns lite som den där dåliga vitsen att om man har en hand i frysen och en i ugnen så har man det i genomsnitt riktigt behagligt. Jag synar det!


Nu ska jag försöka få någonting gjort men som det känns kommer jag med största sannolikhet att landa i badet med en bok och om ca en halvtimme sover jag som en stock och slår mig själv i pannan med boken alternativet är att jag när vattnet blir kallt upptäcker att jag stoppat ner hela bokrackaren i badvattnet.


Vad är det man säger - världsklass!


Däremot en BRA sak kan jag säga - det tog 17 minuter från ytterdörren till att jag klev av bussen igen och var hemma, det kallar jag service!

Ovido - Quiz & Flashcards