Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Ida - 5 oktober 2009 18:20

Alltså i morse var livet rätt trevligt att leva så stursk som jag var drog jag med mig dottern till IKSU och badade när hon slutat skolan för dagen. 1 timme i plurret och så bastu på det, klockrent kändes det ända tills vi skulle gå till bussen, då slog stora tröttheten och foglossningshelv* till med full kraft. Kvällen går i sängens tecken för huja vad jag blev spak av det här och vad jag har ONT!


Mental note - mår man bra får man ta det försiktigt annars går allt åt skogen!

Av Ida - 5 oktober 2009 08:42

Ooookej, det här är skumt som bara den får jag nog erkänna. Tidigare i graviditeten har jag ju haft så ont att jag knappt har kunnat röra mig alls, inte ens på förmiddagarna har det varit helt okej. Nu har jag förvisso sammandragningar från helv* och på kvällarna har jag gräsligt ont i höfterna - MEN på dagarna har det varit bättre (inte så jag överväger att springa en mara men ändå hanterbart!).  I morse kände jag mig direkt jättepeppig och "skuttade" eller ja... Rullade ur sängen är kanske närmare sanningen för jag är ju inte så snabb. Hur som helst vid gott mod och kände mig helt okej. *skönt* Ner och fixa frukost till barn och hundar, passade även på att diska undan och städa upp lite i köket när jag ändå var på gång. Förvånad Käkade frukost själv och städade undan efter det, snett därefter tog jag och dottern en promenad till skolan i det härliga höstvädret. Gick hem igen och nu börjar jag faktiskt känna av fogarna lite men inte värre än att jag klarar av det. Det känns SÅ bra!!


Gårdagen gick åt till shopping, vi har beställt ett babyskydd till bilen - blir jättefint och jag hittade en modell som jag tyckte vägde lite lagom mycket (maken kanske kan kånka omkring på femhundra kilo + bebis, men jag vill INTE göra det). Vi passade även på att köpa ett skötunderlägg (en sånn där skumgummigrej som man lägger på skötbordet) och döm om min förvåning när jag konstaterade att de allra flesta hade någon modell av tygöverdrag (!) i vart fall jag lägger inte torra och rena bebisar på skötbord utan det brukar snarare vara när det liksom redan har hänt en olycka som de hamnar där. När man har bebisar på skötbord vill man gärna kunna städa av det hela så lätt som möjligt - onekligen - LÄTTSTÄDAT trodde i vart fall jag var en grundförutsättning. Tur som det var hittade jag ändå en modell som jag tror kommer att funka (okej, den var dubbelt så dyr som alla andra men det kan det vara värt.


Tills nästa gång säger jag tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards