Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Ida - 12 oktober 2009 12:44

Jupps nu har jag fått hem busungen och så har jag pratat med MVC om vaccination mot svininfluensan och själv blir jag vaccinerad andra eller tredje november. Känns ändå bra att få det gjort innan bebisen kommer. Toria däremot har jag inte riktigt fått klarhet i när hon ska vaccineras (ett bud är februari?!?) - jag måste säga det att jag älskar verkligen VLL, hur f*n tror de att de ska stoppa en epedemi (pandemi?) om man inte vaccinerar folk rätt omgående? Okej, jag är inte utbildad smittskyddsläkare men jag blir lite förvirrad med tanke på det som skrivs i ämnet...


Antingen så är det ett krav att vi ska vaccinera så många som möjligt så snart som möjligt eller så är det inte så farligt och då kan man vackert ge den i att skrämma upp folk mer än nöden kräver - antingen eller!! Skrikandes


Å andra sidan, riksdag och regering har gått in med extrapengar för att alla ska vaccineras - vilket tyder på att det ändå är rätt angeläget att det görs, men då ½ av de jag pratar med medvetet inte kommer att vaccinera vare sig barn eller sigsjälva - ja då faller det ju lite där. Enda saken som "överheten" kan styra med verkar vara ekonomiska incitament alltså kan man hoppas på att de plockar bort karensen för de som är vaccinerade eller någonting annat fiffigt just bara för att verkligen få folk att vaccineras OM det är så att det är livsviktigt! Är det inte viktigt, då ser jag inte varför massvaccination ska till...


Bara lite funderingar på eftermiddagen från min sida.

Av Ida - 12 oktober 2009 09:28

Jahapps då har jag överlevt att sova en natt till och inte nog med det jag har gjort morgon för mig och de mina också! Imponerad? Jag är nästan det måste jag nog erkänna.


Jag har passat på att klippa alla hundarnas klor, gett barnet frukost, matat hundar, diskat undan efter barn och djur, gått hela vägen till skolan med jyckarna och dottern, nu närmast ska jag ta och försöka rensa kattlådan och sedan är det dags för mig att vila en stund innan jag ska hämta hem trollungen min från skolan.


Blir jag ambitiös ska jag ta in de sista krukorna från altanen och tömma dem så är det nästan färdigt på höstandet (om jag bara ställer ihop och undan alla utemöblerna också) på hemmafronten. Skulle vara sååååååå skönt att ha det gjort!

Ovido - Quiz & Flashcards