Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Ida - 10 oktober 2009 08:54

Jupps, igår passade jag på att shoppa lite när maken kom hem, vi åkte ut till Strömpilen och gick på HM - fördelen jämfört med stan är att man slipper gå så förb* långt, vilket är en STOR fördel om man som jag är rätt långsam och har ont av det. Vi hittade täckbyxor och handskar åt busen, på pojkavdelningen såklart men ja... Då SITTER de iaf på kroppen och ser inte ut som korvskinn. Vem f*n har kommit på att alla tjejjer ska vara breda som ålar? Min unge har iaf både axlar och höfter som är bredare än 10cm. *suck* Däremot grabbar, de får både vara grövre och de får dessutom röra sig.. Ja se modeskapare! Återkom när ni har spanat in hur ungarna verkligen gör på lekplatsen - jag lovar ALLA flickor sitter inte på en bänk och ser gulliga ut, de allra flesta ungar oavsett kön rör på sig, blir skitiga och dessutom (o hemska tanke) de är inte alla skapta i samma form!


Nu ska jag inte dumförklara alla modeskapare men huj vad jag har varit irriterad på alla som inte kan inse att ungar är ungar och måste få vara just ungar.


Jag fick även veta att babyskyddet vi beställt har kommit så nu kan vi hämta det och det känns ju bra då är allt klart för den kommande bebisen även om den inte ska dyka upp på typ 50 dagar till så känns det bra att allt är färdigt så jag slipper tänka mer på det.


Enda saken jag inte fixat inför vintern är skor till Toria men det - det får bli en annan dag.


Höres och synes!

Ovido - Quiz & Flashcards