Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Vilken hemsk morgon. :S

Av Ida - 20 november 2009 08:54

Grattis på födelsedagen eller någonting i den stilen. Jag säger bara en sak - två dagar om år går ALLT åt helvete, inte bara lite utan käpprätt. Morgonen börjades vid 5-snåret med att jag hör hur en av hundarna står och spyr. Grattis Ida! Bara upp och börja städa undan, hinner just så pass landa i bingen så är det dotterns tur att börja fundera och filosofera. Fine! Slänga barnet i badet för hon var tydligen inte helt fräsch efter natten... Kul, allt flyter och jag börjar andas ut. Så är det dags att få upp barnet ur badet - då slår stora "VILL INTE" till. Grattis! Världens argaste sitter i badet och har vid det här laget lyckats blöta ner det mesta i sin omgivning.


Får upp barnet ur badkaret, fixar morgongröt och ger hundarna mat - glömmer såklart att äta själv, eller om jag bara ignorerar det kanske? Diskar undan och försöker få ordning innan jag kastar mig ut ut med hundarna så de ska få göra sina behov på morgonkröken..


Missar bussen! (svär ohämmat och tämligen svavelosande)


Kommer fram på skolan, lämnar barnet. Det regnar!


Kommer hem, blöt som jag vet inte vad och möts av en rent fantastisk odör - hundfan har spytt igen!


Nu skiter jag i det här med födelsedagar snart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards