Alla inlägg den 4 november 2009

Av Ida - 4 november 2009 13:16

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Människor är faktiskt minst sagt märkliga.

Åker man som jag buss med hund (i mitt fall var det en glad Magoo som följde med mig dagen till ära när jag skulle hämta Toria på skolan) så ska man i Umeå sitta längst bak i bussen vilket man självklart respekterar, man har dessutom hunden i snöre och så vidare. Jag FÖRSÖKER verkligen vara en snäll hundägare mot de som är rädda och så och kommenderar mina hundar att gå rakt fram så att de inte kör upp näsan i fejset på någon eller så och ska sanningen fram så kan mina hundar uppföra sig på bussen, de går rakt fram och lägger sig när de kommer längst bak. Frid och fröjd, så även denna gången vi gick längst bak och med en duns lägger sig Magoo ner och slappnar av. Ser folk ändå oroliga ut brukar jag klappa hunden runt huvudet så att det i vart fall ska se ut som om hunden inte kan vända skallen... Hell no! Två hysteriska brudar sitter och håller för näsan och kviiiider och ormar sig (Magoo badades i söndags och har inte varit ner i några surhål eller i andra äckelsaker så det han möjligen kan lukta är lite schampoo), alltså jag blir så förbannat LESS! Om man som hundägare ens andas utomhus kan man ge sig f*n på att någon kommer att störa sig på jyckarna och har man dessutom den trista strategin att försöka hålla sig på sin kant och inte reta omgivningen så kan man ge sig fullständigt den på att någon sur och tvär individ kommer att störa sig och gärna också spela över en hel del.


Mina tips är enligt följer:

1. LÄS i busstabellen var det k-a-n riskera komma hundar, i Umeå sitter hundar och hundägare längst bak men det kan säkert variera på var i landet man är.

2. FÖRSÖK att prata med hundägaren för de allra flesta av oss försöker ändå att ni andra inte ska behöva drabbas mer än nöden kräver av våra vänner.

3. Är du hysteriskt ALLERGISK mot hundar eller pälsdjur, hoppa över bussen för hundägaren är lika allergen med och utan sin fyrfota kompis..

Av Ida - 4 november 2009 10:02

Alltså ibland ser jag på tv, just nu i mitt liv är det ovanligt mycket av den modellen så för en gångs skull känner jag mig onekligen rätt uppdaterad på alla "läskiga" serier och alla möjliga konstiga saker. Att jag kommenterar saker som händer och sker brukar inte höra till vanligheterna i bloggen - alltså saker utanför hemmet där jag bor. Men, nu måste jag skriva lite om morgonens övningar. Jag satt och slötittade på vakna med the voice och ser då nöjesnytt eller vad de då kallar det.. Man pratar bland annat om att lillprinsen Karl-Philip har varit ute och festat i Danmark... Jaha?!? Killen är inte lastgammal, han gjorde egentligen inte någonting olagligt och han gjorde definitivt ingenting som inte någon har gjort förr, varför öht komma på tanken att diskutera det?!?

Så går jag in på expressen för att läsa rubrikerna där och vad är som förstanyhet - jo prinsens danska utsvävningar... Snacka om nyhetstorka! Nu ska vi se, prinsens far var väl vad jag vet rätt (ö)känd för att vara ute och festa som ung, köra bil fort och ha vackra damer... Ehhh, prinsessan Madelene har varit ute och festat en del om man får tro skvallerpressen och har dessutom gjort sken av ett rätt stadigt klädkonto - vad är skillnaden liksom?!?

Sedan ska sanningen fram - vem av oss vanliga dödliga har inte festat till lite mer än vad som egentligen är helt socialt acceptabelt? Okej att jag inte brukar bränna 100 000kr när jag är ute, men festat har jag onekligen gjort och det är nog mycket få som aldrig har vaknat dagen efter och kommit på tanken att näääää vad gjorde jag egentligen igår (inte för att man har minnesluckor utan för att man kanske inte uppfört sig så väl som man skulle ha önskat)...


Här på hemmafronten då? Ja, det händer inte mycket. Jag var ner på stan en sväng igår men hittade som ingenting som jag blev riktigt förtjust i. Ska fundera på julgardiner och sånna saker om ett tag men det får vackert vänta tills första advent då jag förhoppningsvis är lite smidigare än nu. :P


Nu ska jag göra det jag gör bäst, lägga mig i soffan och slappa...

Ovido - Quiz & Flashcards