Alla inlägg den 20 november 2009

Av Ida - 20 november 2009 21:47

Ja, alltså den där jag är gift med. Födelsedagar brukar vara pest och pina för mig och så började onekligen även den här.


Inskrivningen på förlossningen gick ua och det känns ändå som att det här kanske kommer att gå vägen. På måndag smäller det eller vad man ska kalla det - men ninjan blir i vart fall vräkt ur ettan. ;)


Jag har fått en ny dator!! Vilken snäll man jag har! Nu kan jag bli mobil igen, eller kanske snarare jag kan bli stationär nere vilket inte känns fel. :) Många vinterpussar från frun!

Av Ida - 20 november 2009 08:54

Grattis på födelsedagen eller någonting i den stilen. Jag säger bara en sak - två dagar om år går ALLT åt helvete, inte bara lite utan käpprätt. Morgonen börjades vid 5-snåret med att jag hör hur en av hundarna står och spyr. Grattis Ida! Bara upp och börja städa undan, hinner just så pass landa i bingen så är det dotterns tur att börja fundera och filosofera. Fine! Slänga barnet i badet för hon var tydligen inte helt fräsch efter natten... Kul, allt flyter och jag börjar andas ut. Så är det dags att få upp barnet ur badet - då slår stora "VILL INTE" till. Grattis! Världens argaste sitter i badet och har vid det här laget lyckats blöta ner det mesta i sin omgivning.


Får upp barnet ur badkaret, fixar morgongröt och ger hundarna mat - glömmer såklart att äta själv, eller om jag bara ignorerar det kanske? Diskar undan och försöker få ordning innan jag kastar mig ut ut med hundarna så de ska få göra sina behov på morgonkröken..


Missar bussen! (svär ohämmat och tämligen svavelosande)


Kommer fram på skolan, lämnar barnet. Det regnar!


Kommer hem, blöt som jag vet inte vad och möts av en rent fantastisk odör - hundfan har spytt igen!


Nu skiter jag i det här med födelsedagar snart!

Ovido - Quiz & Flashcards