Alla inlägg den 8 november 2009

Av Ida - 8 november 2009 13:55

Alltså det är nu när man har sjukt barn som man verkligen "hinner ikapp" med sitt tv-tittande. Jag ser ALLA stora serier, idol blev det nu på förmiddagen.. De bästa låtarna genom tiderna eller någonting i den stilen och jag måste nog hålla med en av de som sjöng (däremot vad människan hette har jag såklart inte en susning om) att Elvis "in the ghetto" kan vara en av de som aspirerar på titeln - kanske inte den "största" och mest kända av Elvis låtar men den har onekligen ett budskap som man inte kan annat än känna med.


För er som inte vet vilken låt det är kommer här en länk (bland fler) där Lisa Marie sjunger och där man klippt in Elvis själv så det har blivit till en duett... http://www.youtube.com/watch?v=yWg2vLEyRZc&feature=fvw


Ytterligare en stark låt kom med men den känns väldigt logisk och kanske inte så revolutionerande att det var någon som kom att tänka på den, stark - absolut! - men samtidigt lite väl förutsägbar. Låten jag tänker på är (Freddie Mercurys) Queens "Show must go on" - http://www.youtube.com/watch?v=lSkx34M3XtY

Visst den har sina poänger men samtidigt lite väl övertydlig och uppenbar. Däremot en lite mindre känd queenlåt som jag vill tipsa om är Innuendo - http://www.youtube.com/watch?v=ZrJngCioc4o

Om inte annat till så minne av den vackra borzoidam med samma namn som gick bort i slutet av förra året.



Vad ska vi mer säga, jo att dottern blir allt friskare och att min tamiflu fortsätter att knapras. Det händer verkligen inte mycket här hemma idag.

Ovido - Quiz & Flashcards