Alla inlägg den 10 november 2009

Av Ida - 10 november 2009 09:39

Nämen seriöst. Hur DUMMA är människor egentligen? Har ni möjligen hört talas om uttrycket "money talks"??


Man slår upp stort på löp och som förstanyhet att två medlemmar ur idoljuryn har fått gå före i vaccinationskön - jaha... Nyheten är... vad? Självklart har de gått före i kön, tv 4 har investerat jag vet inte hur mycket pengar i produkten "idol" och rätt uppenbart vill de skydda sin investering. Ja, folk är också någonting man investerar i. Jag kan för mitt liv inte komma på någon som är dum nog (jo, jag kategoriserar det som det) att åka till vissa länder och INTE vaccinera sig mot sjukdomar - det är bara dumdristigt.

Det finns ett par hockeylag (i elitserien) som har lyckats bli vaccinerade också, jag vet inte om de människorna kan räknas som "riskgrupper" heller, tveksammt mycket tveksammt. Däremot är de underhållare och idrottsmän som företag (i deras fall klubbarna) har satsat stora pengar i så jag förstår klubbarna att de försöker skydda sina investeringar. Någon som kan komma på ett företag som senaste åren har lämnat ett par miljoner i omärkta sedlar mitt på ett torg? Industrier gör det inte - varför skulle andra företag operera på helt motstridiga sätt?


Däremot att man väljer att gå ut med att  det är för att de träffar mycket folk - ren jäkla bullshit! Jag är onekligen betydligt mer benägen att tro att kassörskan på coop (mataffären) möter fler människor/tidsenhet men den människan är inte lika specifik i sin kompetens och man har inte investerat lika mycket PENGAR i den personen i form av pr så den är mer utbytbar.


Här hemma gick ju febern ner igår och vi hade hopp om liv, idag däremot så har febern återvänt med ny kraft och ja... Vi får se hur det går för den lilla busungen som just nu inte busar det minsta utan bara ligger som en liten räka i soffan och ser barnprogram..

Ovido - Quiz & Flashcards