Alla inlägg den 7 november 2009

Av Ida - 7 november 2009 08:54

Jahapps, Toria blev sjuk i förrgår och låg hela dagen med ca 39 grader, igår var vi uppe i drygt 40 och toppnoterade på 40,4 grader. Jättekul!! Eller så inte! Skrikandes


En jättesjuk unge i kombination med att jag själv började få feber så det var bara att ta kontakt med sjukvården och försöka komma på vad man skulle göra eftersom att jag vaccinerades i måndags. Skydd har man inte före 2-3 veckor senare vilket jag var medveten om, alltså var det "bara" att börja äta tamiflu (för er som är intresserade så kan jag nämna att fass.se har jättebra info om läkemedel!).


Jag vet inte men just nu är jag rätt irriterad på informationsflödet, visst har man läst att det finns men ingenting om hur det ser ut i stan där man bor - en karta över inrapporterade fall vore kul! Enda närmare kontakten med folk vi har haft är att Toria har varit på skolan... Känns klockrent, nu ringde jag till skolan när jag fick höra att hon uppvisar alla tecken på gissjukan och sa hur det är med min lilla om inte annat så kan det ju vara fiffigt om skolpersonalen har en aning om vad som händer...


Med andra ord här händer det inte många saker öht nu håller vi bara tummarna att maken som vaccinerades en vecka före mig kommer att klara sig för blir ALLA utslagna kommer det här inte att bli kul alls. Obestämd


Idag går vi fortsatt på febernedsättande och då kan hon vara uppe iaf hjälpligt men det kommer nog att bli måååååååååånga filmer innan det här är klart.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards