Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Humor?

Av Ida - 4 november 2009 10:02

Alltså ibland ser jag på tv, just nu i mitt liv är det ovanligt mycket av den modellen så för en gångs skull känner jag mig onekligen rätt uppdaterad på alla "läskiga" serier och alla möjliga konstiga saker. Att jag kommenterar saker som händer och sker brukar inte höra till vanligheterna i bloggen - alltså saker utanför hemmet där jag bor. Men, nu måste jag skriva lite om morgonens övningar. Jag satt och slötittade på vakna med the voice och ser då nöjesnytt eller vad de då kallar det.. Man pratar bland annat om att lillprinsen Karl-Philip har varit ute och festat i Danmark... Jaha?!? Killen är inte lastgammal, han gjorde egentligen inte någonting olagligt och han gjorde definitivt ingenting som inte någon har gjort förr, varför öht komma på tanken att diskutera det?!?

Så går jag in på expressen för att läsa rubrikerna där och vad är som förstanyhet - jo prinsens danska utsvävningar... Snacka om nyhetstorka! Nu ska vi se, prinsens far var väl vad jag vet rätt (ö)känd för att vara ute och festa som ung, köra bil fort och ha vackra damer... Ehhh, prinsessan Madelene har varit ute och festat en del om man får tro skvallerpressen och har dessutom gjort sken av ett rätt stadigt klädkonto - vad är skillnaden liksom?!?

Sedan ska sanningen fram - vem av oss vanliga dödliga har inte festat till lite mer än vad som egentligen är helt socialt acceptabelt? Okej att jag inte brukar bränna 100 000kr när jag är ute, men festat har jag onekligen gjort och det är nog mycket få som aldrig har vaknat dagen efter och kommit på tanken att näääää vad gjorde jag egentligen igår (inte för att man har minnesluckor utan för att man kanske inte uppfört sig så väl som man skulle ha önskat)...


Här på hemmafronten då? Ja, det händer inte mycket. Jag var ner på stan en sväng igår men hittade som ingenting som jag blev riktigt förtjust i. Ska fundera på julgardiner och sånna saker om ett tag men det får vackert vänta tills första advent då jag förhoppningsvis är lite smidigare än nu. :P


Nu ska jag göra det jag gör bäst, lägga mig i soffan och slappa...

 
 
AtomicHarbor

AtomicHarbor

4 november 2009 10:21

Jag skulle med ha bränt 100000 om jag haft råd :=)

I dessa nyhetstorkans tider är det en tröst för pressen att kunna berätta om prinsar och prinsessor och svenska folkets sexvanor.

Vi hörs!

http://www.boni.se

 
Elli

Elli

5 november 2009 09:31

Själv är jag för avskaffandet av monarkin helt enkelt för att den är en rosa sockersöt hederskulturpropp. Prinsen och sessorna styrs ju av "nej, så dääär kan man inte göra". Skulle aldrig vilja vara kunglig.

http://bokmasken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards