Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Ida - 28 oktober 2010 14:59

Ja, onekligen jag tänker på Magoo. Han är en rätt kul kille ibland och idag var inget undantag. Jag och Osse höll på att städa och plocka undan så inte skulle Goograbben vara sämre han. Nejdå, han plockade också ihop saker och bar till sin säng under trappen.. Hmmm. Kanske inte helt planenligt och kanske inte just bara de saker som var tänkta att vara där men hej det var ett bra försök i alla fall. ;)


Hittat i bädden idag:

- två (!!) nappflaskor.

- ett gäng skor av olika modell

- tuggben (otaliga)

- handdukar (jag hade funderat över var de tagit vägen)

- en rätt slemmig modell av gosedjur (numera ligger den i tvättkorgen!)

- en tutte


Ja, mattes kille är den duktig pojke!

Av Ida - 28 oktober 2010 11:15

Ja, även den mest motspänstiga har övervägt att köra klicker lite på kul med den största svarta.. Funkar det och han inte blir allt för frustrerad av det så kan det ju vara ett sätt att pyssla nu när jag gissningsvis inte kommer att bli så jättemobil framöver - han måste får lite mer att göra med skallen den här graviditeten känner jag.


Igår hittade jag igen en hemsk klicker jag använde till Häxa någon gång i tidernas begynnelse, men den kommer jag INTE att använda då den förmodligen har världens vidrigaste ljud - jag blir tvärförbannad av ljudet! Det känns mao inte som världens mest smarta sak att använda, därför är jag lite på jakt efter en ny som har ett betydligt mjukare ljud, den här fan smäller så jag lätt skulle kunna träna en hund på 200meters avstånd och det är ju minst sagt onödigt. Hunden hör bra mycket bättre än jag och det kan onekligen inte vara helt nyttigt för öronen.


Steg två är att komma på kul saker att lära honom som säkert kommer att vara helt onyttiga - trix och den saken men jag vill gärna lära in nya saker som jag inte lärt någon hund tidigare om inte annat så för att motionera MIN hjärna också. :P


Men har ni förslag på trevliga klickers som inte låter som en älgstudsare så hör gärna av er. ;)

Av Ida - 28 oktober 2010 07:51

Japps, Osse tar sig en sovmorgon. Jag tror banne mig det är första gången ever som han inte är vaken före mig men nu sover prinsen ännu och jag har hunnit med att skicka dottern till skolan, samt att hon fick frukost så nu ligger jag faktiskt och lyxar mig i sängen igen. Kanske skulle man passa på och lägga sig för att sova en stund till? Jag vet inte men det skulle kännas riktigt märkligt känner jag. Frågan är dock - skulle jag i så fall bli folk igen senare idag?

Ovido - Quiz & Flashcards