Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Ida - 12 oktober 2010 09:31

Alltså, som gravid ska man vara gullig, snäll, omtänksam mot hela sin omgivning och inte att förglömma - gräsligt "nöjd" med att vara gravid och att naturen fungerar... HELL NO!


Jag har ont! Jag är sur som ättika! Jag mår illa! Handen på hjärtat det är banne mig inte kul! Inte på en fläck!! Visst det blir säkert bra när h*n har kommit ut men just nu är det bara trist, jag har huvudvärk och att få försöka känna peppen inför allt som komma ska i form av underbara sammandragningar om man så mycket som vågar sig på att röra sig, foglossning och inte att förglömma - helt nya bristningar på magen.. Tigerstripes is tha shit! Eller?? Kanske inte så mycket!


Jag längtar till våren, då bebis är ute och mamman kanske kan börja få tillbaka sin kropp igen.. Kanske? Någon som tror på det?


Då kliver vi över på kategorin saker man inte får pyssla med som gravid eller för den delen ammandes... ÖL! Jag vill ha en öl, inte en "alkoholfri" utan en riktig öl som smakar som öl ska smaka!! Ja, det låter helt befängt att man kan gå omkring och längta tills man kan få ta sig en öl men om sanningen ska fram, jag hann med två utekvällar (inte blöta men jag fick iaf ta en öl!) innan jag gick in i babyverkstan igen.. Eller babyverkstan är väl att ta i, det är snarare babybakande för min del. :S


Nu ska mamman försöka städa undan så att det kanske är någorlunda inför morgondagen när jag ska försöka chilla... Iaf en stund innan jag jobbar igen. 

Av Ida - 12 oktober 2010 08:22

Ja, det kan man väl säga? För jag har onekligen krupit ur sängen, fått i ungarna (även de fyrbenta) frukost och skickat iväg dottern med bussen till skolan. Ossemannen leker på golvet och jyckarna slappar en stund innan vi ska ut en längre sväng så de får sträcka på benen...


Igår blev det lite jobb och sedan bussen hem. Idag är planen onekligen att försöka städa undan och sedan blir det en sväng på stan (kanske gå förbi någon trevlig lekpark så Toria kan leka om Osse har den goda smaken att somna när vi är ute och spatserar). Annars ska vi nog försöka oss på andra aktiviteter... Förslag? För det kommer att bli några timmar på stan att döda innan jag jobbar kvällen.


I morgon, ett riktigt pluttepass sedan är jag ledig torsdag.. ;)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards