Alla inlägg under september 2009

Av Ida - 9 september 2009 19:45

Jahapps, då har man gått 28 veckor lite drygt, med andra ord tolv kvar.. *suck*

Jag har gått upp lite till totalt + 8 sedan jag började gå upp igen, det känns inte så kul men men det kan med lite tur sluta öka nu kan man tycka - mer motion till mig! Synd att det gör så förb* ont bara. Skrikandes

Blodtrycket och allt annat jox såg bra ut så då kan man släppa de tankarna.


Jag passade på att vara med på skolan en stund i morse med Toria och det var ju som lite kul, det är ju inte alltid man orkar och har möjlighet känns det som. Lunch med maken efter MVC besöket och det var självklart nice. Tack gulle!


Därutöver måste jag nog erkänna en sak om igårkväll... Skäms Jag som i vanliga fall är en rätt sansad människa kastade ut maken ur huset, eller ja.. Det låter värre än det var - nästan i vart fall - jag blev så gräsligt sugen på sånna där frigolithjärtan (har ingen aning om vad det är egentligen) så han fick vacket åka på affären och inhandla det till sin gravida fru. Snäll som han är gjorde han det! Kyss


Nu är det dags för mig att gå och lägga mig annars kommer fogarna att ge upp återigen, nattinatt på er.

Av Ida - 8 september 2009 08:42

Nu har jag tydligen 82 dagar kvar - det känns som en evinnerlighet. Igår var det föräldramöte på skolan och visst det är säkert jättebra, mindre lyckat var att jag inte fick ungen att somna förränn halv tio på kvällen med resultat att jag har världens tröttaste buse idag - helt radiostyrd!

Om ett möte slutar strax efter halv åtta, så ska man hämta barnet hos farmor, åka hem, ge lite kvällsfika, borsta tänder och göra sig klar för natten och med lite tur även hinna natta tidigare nämnda barn - ja då är det mitt i natten innan man är klara..


I övrigt var gårdagen en rätt produktiv dag då jag hann undan lite som jag gått och dragit på, nu idag kommer dock att bli en mycket långsam dag då jag inte gör mer än jag måste för att inte kunna röra sig är smått irriterande. Jag hoppas hundarna har överseende med det hela (vilket de brukar). Blir lite trixträning i köket och att gå ut på fälten och göra ett godissök eller två för att gå långprommis när jag mår såhär är inte ett alternativ. Stackars Häxan som löper får ju inte vara lös, men då får jag sysselsätta hennes skalle desto mer idag istället.


Just det, ögonlysningen kanske jag ska kommentera. Häxa ua och Magoo fick nerslag på Y-sömmen samt ev retinopati. Allt som inte är ua är såklart synd men ja... Ingenting som han kommer att lida av och det är ju huvudsaken känns det som.


Hoppas ni andra har en fantastisk dag idag. :)

Av Ida - 3 september 2009 11:00

Bara att välja känns det som.

Nu har tydligen landets bb-avdelningar slutit ihop med en gemensam tanke lät det som. *ryser av bara vetskapen*  Pappa/partner får följa med på bb så länge den inte går ut, har de gått ut från avdelningen får de inte komma in igen. Okej, svininfluensan - men ÄNDÅ!! Fy vad man kommer att ha tråkigt när man sitter inspärrad på avdelningen, okej man kommer att ha ont som bara den och ha en liten bebis att ta hand om - men handen på hjärtat, det kommer inte hålla mig sysselsatt 24/7 - jag kommer med stor säkerhet att bli knäpp!


Till någonting roligare så kan jag säga att jag ska ögonlysa hundar på lördag och det är en sak jag verkligen får erkänna att jag skjutit upp lite väl länge, de ögonlystes senast i januari ifjol. Nu är det som dags att hämta hem trollungen från skolan snart så det är väl bäst att man tar fart om man är lika "snabb" som jag. ;)

Av Ida - 3 september 2009 09:04

Alltså det här att vara gravid - det är inge kul! Jag är trött och grinig, grå och hängig.


Hundarna tycker att jag är det tristaste som uppfunnits och jag får nog hålla med dem... Igår började vi lära in ett "nytt" trick bara för att få tiden att gå. "Rulla runt" - tjejjerna som har rätt rund rygg gick det utan problem för, tre repititioner och de liksom började greppa vad man var ute efter - även om det självklart behöver en jäkla massa finslipning för att bli snyggt... Magoo den stackaren såg istället ut som en flundra när han försökte, hans allt annat än runda bakdel underlättade inte alls för honom och han blev rätt frustrerad... Jag tror jag ska komma på ett annat trick att lära honom för det såg bara inte bekvämt ut.


Idag har jag just så pass börjat sparka igång dagen, barnet är lämnat på skolan, hundarna är ordentligt rastade (jag gick idag) och jag borde sätta igång och rengöra golv men idag går allt långsamt för hela jag känns hängig, kan det vara hösten? Näää, jag brukar älska hösten så det kan nog inte vara det - jag skyller direkt på graviditeten för det hör ju inte till vanligheterna. ;)

Av Ida - 2 september 2009 13:13

Idag när jag hade lämnat Trollungen på skolan passade jag på att åka ner på stan en sväng tänkte att jamen då slipper jag dra Toria i alla affärer och så får jag gå i lugn och ro. Jomen tjena!

Jag började på Åhléns där jag köpte strumpbyxor och galonvantar till tidigare nämnda trollbarn, kände att jomen det här går nog riktigt BRA. Den tanken skulle jag ju bara inte ha tänkt utan det blev att halta vidare mot H&M för att fortsätta shoppingen, ett par byxor till Toria och sockor till den kommande bebisen (jag har gått igenom det jag har kvar från Torias bebistid men hittar inte en enda socka?!?). Fine, vid det här laget gör vänsterhöften rent fantastiskt ont men tjurskallig som man är så haltar man vidare...


Jag hade en plan om att köpa en bok med aktiveringsförslag till jyckarna (om de kunde läsa vore det kanske lättare??) och det hittade jag så jag kanske får lite mer inspiration till att trötta ut skallarna på dem när jag sitter där jag sitter på min stol. Planen gick hem och jag började göra mig redo för ett sista försök i att hitta en ansiktsmask - någonting jag verkligen har drömt om att hinna med någon dag framöver, men då ringde maken och vi skulle ses för lunch.


Haltade i "hög" hastighet iväg mot gamla Polishuset där vi skulle ses men han fick såklart vänta på mig ändå för jag är onekligen allt annat än snabb! Vi åkte ut på volvo för att käka och jag beställde pizza okej... Smart Ida, jättesmart! Jag fick i mig 1/4 sedan trodde jag att jag skulle kräkas, det gick bara inte det smakade gammal skosula! :S Vilket den absolut inte brukar göra men någonstanns mellan mina hormoner och den arme pizzabagaren gick det onekligen jäkligt fel. Till middag blir det pizza för den arme maken som vägrade lämna kvar den - personligen skulle jag gladerligen kastat den till måsarna!


Väl hemma har jag hämtat barnet från skolan och just så pass hunnit landa (mao jag har bara rastat hundar) och det tillsammans har tagit mig en och en halv timme!!! Det här är löjligt!

Av Ida - 1 september 2009 16:07

Jag och dottern alltså, för den där grabben som var med (Magoo) var inte till någon större nytta den här gången. ;) Men å andra sidan, han lider av en brist - han har inte motstående tummar. :P Vilket i och för sig det är rent sällsynt att hundar har.


Vi har i vart fall monterat fast grinden på altanen som förvisso varit färdigbyggd (men inte uppsatt) hela sommaren, nu sitter den på plats, så när som på att hakarna som ska stänga igen den saknas, det skyller jag dock på att jag inte hittade en del till skruvdragaren på så jag hoppas bli klar med det under morgondagen (kanske - om jag inte blir för lat eller har för ont). Hur smart manöver det här var får jag nog veta om inte allt för länge - ryggen känner jag i vart fall redan nu av så det var väl inte det mest strategiska jag företagit mig på länge.

Av Ida - 1 september 2009 13:14

Jahapps, då har jag varit till läkaren och fått godkänt att jag faktiskt är så pass sjuk att jag måste vara hemma och inte bör jobba med det jobb jag vanligtvis gör (personlig assistent). Med andra ord - jag är sjukskriven, bra på sätt och vis för då riskerar jag inte permanenta skador som det så fint heter och jag vet hur det blir... MEN samtidigt jag är inte byggd för att vara hemma och inte fara omkring som en vilde - ni som känner mig vet hur pass rastlös jag blir.


Igår passade min ljuvliga lilla Häxahund på att börja löpa (sisådär 3veckor tidigare än jag hade räknat med) så nu börjar den roliga tiden av att man i vart fall har lite blod att torka på golvet. ;) Tur att man har världens coolaste Magoo som knappt bryr sig om tjejjer måste jag bara säga - vilken klippa han är!


I morse blev det buss när jag skulle lämna Toria på skolan - vi försov oss drygt en halvtimme så det blev lite bråttom för att hinna med allt, men vi hann i tid!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards