Alla inlägg den 30 september 2009

Av Ida - 30 september 2009 09:54

Hittills har dagen varit riktigt nice måste jag säga. Dottern började kl nio så vi kunde för en gångs skull ta det lite lugnt - skönt för alla inblandade (Toria var på ett gruvligt dåligt humör när hon blev väckt på morgonkröken)! Däremot jag har gett upp redan från start och tog bussen till skolan med barnet, hundarna fick sig en kortare vända och verkar faktiskt om sanningen ska fram rätt nöjda ändå (planen är att jag ska ta med mig en och en senare idag och gå ut på fältet och köra lite godissök med vissa och "somliga hanhundar" ska få sig ett par rejäla linjetag).


De håller på att förstå vad städa i lådan betyder och det underlättar ENORMT, det innebär att jag slipper böja mig ner för att plocka upp varenda ben/hundleksak/fäll osv från golvet och istället kan klara mig med att bara ta upp sängarna (hundarnas - tro inte någonting annat!) och ställa dem på en stol så jag kommer åt att dammsuga, klockrent!


Har hunnit köra en tvättmaskin och en diskomgång, hundarna har fått frukost (som iofs hamnade över hela golvet när jag snubblade över tröskeln men då hävdar jag sökövning istället Flört).


Dina har fått en utväxt i munnen som jag måste åka till veterinären och få bortplockad, hon verkar inte påverkad av den men det ser inte så snyggt ut (ser ut som om det samlas "skräp" bakom den), jag hoppas på att få tid under morgondagen med lite tur. Nackdelen med gamla hundar, de får lite smärre krämpor. Dock hon är vid god vigör så jag tror inte det är någonting större ändå.


Nu ska jag ta och motionera snabeldraken en vända innan jag ska ner på stan för att käka med en kamrat - ska bli trevligt. :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards