Alla inlägg den 3 september 2009

Av Ida - 3 september 2009 11:00

Bara att välja känns det som.

Nu har tydligen landets bb-avdelningar slutit ihop med en gemensam tanke lät det som. *ryser av bara vetskapen*  Pappa/partner får följa med på bb så länge den inte går ut, har de gått ut från avdelningen får de inte komma in igen. Okej, svininfluensan - men ÄNDÅ!! Fy vad man kommer att ha tråkigt när man sitter inspärrad på avdelningen, okej man kommer att ha ont som bara den och ha en liten bebis att ta hand om - men handen på hjärtat, det kommer inte hålla mig sysselsatt 24/7 - jag kommer med stor säkerhet att bli knäpp!


Till någonting roligare så kan jag säga att jag ska ögonlysa hundar på lördag och det är en sak jag verkligen får erkänna att jag skjutit upp lite väl länge, de ögonlystes senast i januari ifjol. Nu är det som dags att hämta hem trollungen från skolan snart så det är väl bäst att man tar fart om man är lika "snabb" som jag. ;)

Av Ida - 3 september 2009 09:04

Alltså det här att vara gravid - det är inge kul! Jag är trött och grinig, grå och hängig.


Hundarna tycker att jag är det tristaste som uppfunnits och jag får nog hålla med dem... Igår började vi lära in ett "nytt" trick bara för att få tiden att gå. "Rulla runt" - tjejjerna som har rätt rund rygg gick det utan problem för, tre repititioner och de liksom började greppa vad man var ute efter - även om det självklart behöver en jäkla massa finslipning för att bli snyggt... Magoo den stackaren såg istället ut som en flundra när han försökte, hans allt annat än runda bakdel underlättade inte alls för honom och han blev rätt frustrerad... Jag tror jag ska komma på ett annat trick att lära honom för det såg bara inte bekvämt ut.


Idag har jag just så pass börjat sparka igång dagen, barnet är lämnat på skolan, hundarna är ordentligt rastade (jag gick idag) och jag borde sätta igång och rengöra golv men idag går allt långsamt för hela jag känns hängig, kan det vara hösten? Näää, jag brukar älska hösten så det kan nog inte vara det - jag skyller direkt på graviditeten för det hör ju inte till vanligheterna. ;)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards