Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Så less!

Av Ida - 28 september 2009 09:03

Ja, det är alltså därför jag inte har skrivit på ett tag. Jag är bara sååååååå less på att vara gravid. Som illustration av det hela kan jag beskriva en sak som hände nu i helgen - igår närmare bestämmt. Vi var i Klinten, jag och dottern skulle gå ut och plantera lite vårlökar i rabatterna så att det kommer upp någonting kul till våren... Det hela tar sin början redan på bron där jag kliver snett och missar översta trappsteget. Suck! En stor duns senare har jag landat med ena knät på kanten till plattorna som finns precis nedanför tidigare nämnda trappa... Ont så in i helv* gjorde det kan jag berätta. *morr* Väl ute så inser jag att johopps det var visst lite ogräs här så det var bara att be dottern hämta en skottkärra så jag kunde rensa bort skräpet först, vilket såklart  tog närmare en timme! Efter många stön och stånk hade jag rensat rabatten och planterat de lökar jag köpt. Dags att ta sig an rabatt nummer två - såklart! Varför inte liksom bara ta i lite lagom..?


Rabatt två hade förutom samma mängd ogräs (undrans om det kan vara så att jag har varit dålig på att rensa i sommar?) även då rätt mycket av fleråriga växter som skulle klippas ner och städas bort - två skottkärror senare kunde vi så starta upp med planteringen av vårlökarna och det blev onekligen riktigt bra när vi väl var klara men dottern var den som fick stå för planteringen av smålökarna för att böja sig så många gånger - det gick bara inte! Skrikandes


Det är en ganska bra summering av vad som tog mig hela dagen igår och ändå - det känns som om jag jobbade jättehårt och flåsade som en blåsbälg. När jag då skulle gå och lägga mig (i vanlig tid vid halv nio på kvällen) så insåg jag att ryggen gett upp fullständigt - bara att ta en alvedon och lägga sig i badet för att försöka mjuka upp muskulaturen för det verkligen krampade hela vägen och jag bara stönade hur än jag försökte ligga i sängen.. Alltså blev jag senare än vanligt isäng och det resulterade i att jag förvisso lyckades somna frammåt elva men däremot så vaknade jag vid två av att ryggen återigen krampade så att jag inte kunde sova, vaken till halv sex (och hur kul är det egentligen på en skala?!????) och hann just så pass somna om innan klockan ringde halv sju för att jag skulle kliva upp och ta dottern till skolan nu på morgonen. Vi gick till skolan och hem igen för hundarna måste ju ut oavsett hur ont jag än har men när dottern ska hem är det jag som tar bussen! En gång till - det fixar jag inte, bara att erkänna, tur att man har en karl som kan gå med på att gå långprommis med svarta ligan för i det skick jag är nu då är jag inte ens nästan vettig som matte.


Dagens övningar blir att träna lite trix i köket för det borde jag klara om jag får sitta på en stol och bara belöna korrekta beteenden med lite tur lyckas vi då befästa de trix vi har börjat träna in. :) Däremot jag måste komma på lite nya modeller att träna in bara för att det håller på att bli lite trist (om inte annat så för mig) att köra samma trix om och om igen... Förslag?

 
 
Ingen bild

Cherinne

28 september 2009 14:36

Åh, din stackare:-( men var duktig du var som ändå rensade en massa ogräs! Men det skulle du alltså ha avstått, med tanke på hur ont du fick i ryggen sen... Nåja, live and learn - eller vad säger man? ;-) Men du! Nu är det faktiskt inte alls långt kvar..!! Så, håll ut - snart får du tillbaka din kropp - och en belöning bestående av en liten bedårande "varelse":-D Kram Pia

 
Ingen bild

Hea

28 september 2009 18:02

Jag tycker jätte synd om dig som nu även har ont i bäbismagen OCKSÅ ovanpå allt! :/.

Måste även tillägga att ditt "träna Trix" innebar att du skulle låna min schnauzer och träna han, fick läsa om 2 gånger innan jag förstod ! :D.

Håller tummar & tassar på att det onda går över fort!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards