Alla inlägg under augusti 2009

Av Ida - 16 augusti 2009 16:16

Ja, idag känner jag mig duktig trots att ryggen fortfarande är klart påverkad. Undrans vad 17 jag har gjort den för ondskefullt egentligen?


Jag har tvättat, 5 maskiner (!), skurat i badrummet uppe och plockat lite här och där. Nu ska jag snart ta mig samman lite til och röja bort det sista i datarummet men då det snarast ser ut som om det briserat en bomb där inne vet jag inte om jag kanske avvaktar tills imorgon med det projektet. Alternativet är att försöka få undan lite mer i sovrummet men det kändes också lite väl jobbigt idag... Hmmm. Tvättat har jag i alla fall och det är ju tidsödande och för att inte tala om smärtsammt - att böja i ryggen var ingen höjdare får jag nog erkänna.


Dottern och maken har åkt ner på stan för att se bio (Ice Age 3) på dagen så dem har jag i vart fall inte behövt snubbla över ett par timmar.

Av Ida - 14 augusti 2009 22:03

Nu tänkte jag visa upp lite bilder från sommaren som håller på att glida oss ur händerna.

i

Igår var vi och tittade på småvalpar, här är det en puffbebis som fastnat på bild. Söt var han i vart fall!


Klinten

När vi är på landet är det här vi är, i Överklinten i det här lilla huset mitt på ängarna. :)


Dina

Min gamla tant till hund, åttaåriga Dina på språng i Överklinten.


Ormet

Vi har varit på tropikhuset i Holmsund - Toria fick hålla i en orm.

2

Ja, det blev återlämnande av ormen via pappans händer.


6

Toria på Leos Lekland där vi var med goda grannar i sommar. :)


Toria

Vattenmelon hör sommaren till och avnjuter man det i Överklinten kan det inte bli så mycket bättre. :)


Det var lite från våran sommar, hoppas att ni har haft lika kul som vi.

Av Ida - 12 augusti 2009 19:41

Toria min lilla busunge har kraschat i lekparken idag och rev sig på en rostig spik på benet. Som tur var det en liten reva och jag fick bort smutsen ur såret - imorgon ska vi nog ändå gå och titta till det hos doktorn, som en extra säkerhetsåtgärd, jag tycker inte det ser så jätteffarligt ut men visst det kan ju alltid vara lite vanskligt med rostiga spikar.


Idag har vi annars bakat lite, städat lite och hållit på och fixat lite hemma, men det mesta har gått ut på att jag varit trött och har haft ont i fogarna. Illamåendet gjorde sig påminnt lite lagom till att jag borde ha gått och lagt mig, så nu återstår bara att lägga sig i sängen och avvakta att man somnar frammåt småtimmarna.

Av Ida - 11 augusti 2009 18:22

Idag har jag fått ändan ur vagnen och efter morgonbestyren som tog sin lilla tid - man är ju inte lika smidig och snabb som i vanliga fall... Åkte jag och Toria buss till IKSU för att bada (en mindre malör med fel baddräkt höll dock på att förstöra allt för den lilla trollungen), det gick bra och Toria jobbar vidare på att lära sig simma. *skönt* För att förbättra det hela så blev det lite bastu för oss båda, kunde behövas kände jag.

Så gick vi till min pappa för att få lift hem - det gäller att vara strategisk.


Väl hemma gjorde vi middag - wokade grönsaker och fläskkött med sötsur sås och ris. Fullt ätbart.

Sedan var det bara för mig att gå isäng för jag har tydligen lyckas bli sjuk - feber. Känns lysande!

Av Ida - 10 augusti 2009 22:18

På det stora hela måste jag nog säga att dagen har varit helt okej, jag vaknade snett före sju och var fruktandsvärt ARG på maken - drömmar ställer till det för mig får jag erkänna. Men med tiden så lugnade jag ner mig.


Jag och Toria spenerade förmiddagen med att städa (dammsuga, torka golv, dammtorka) och bada hundar. Därefter tog vi oss en långprommis som gick riktigt bra - inte allt för ont i höfterna, men det innebar att jag blev tvungen att lägga mig och vila en stund när vi kom hem. Min snälla unge satt och ritade bredvid mig, ibland är hon världens bästa!

På promenaden passade vi även på att passivitetsträna gentemot en annan hund och det är ju ALLTID behövligt även för äldre jyckar.


Snett efter det marinerade vi kött och bakade en brownie som vi åt på kvällen, eller näää... Brownie blir det inte förränn imorgon för nu orkar jag bara inte mer, jag vill bara sova - eller delar av kroppen vill men skallen vill inte sova ännu. Dåligt på tv men det går ju alltid att sitta och häcka vid datorn nu när lillebror har lagat mitt nät. :)

Av Ida - 8 augusti 2009 16:20

Dagens övningar var att först skutta omkring på Nolia - IGEN! Att jag inte lär mig??? Det gör ju ONT som fan i höfterna att gå omkring sådär mycket och det innebär även att jag kommer att bli sängliggande på kvällskröken. :S


Hur som helst lite mer godis blev det och Toria fick följa med för en gångs skull (iom att vi hade gått en gång och kunde plocka fram det som kunde intressera lilla damen), nu lät det som att hon aaaaldrig får följa med vilket är en jättelögn - i vanliga fall följer hon med men jag vill helst inte ha barn med mig på mässor mest för att det är trångt och mycket folk (mao inte så kul för barn oftast).


Så åkte vi till Överklinten och det var onekligen en sak vi skulle ha gjort tidigare - gräset var nära 2dm långt så på en och en halv vecka så hade det blidats djungel där. Synd men nu ser det riktigt fint ut när maken har klippt gräset och hundarna har fått vara ute nästan hela tiden vilket de tycker är skönt. Toria har hunnit gunga och sparka lite boll, det är inte heller fel.

Ses en annan dag.

Av Ida - 7 augusti 2009 17:43

Då har jag varit nere på stan en vända för att gå på försäkringskassan - förmodligen det ställe jag gillar MINST. Fick igår hem ett brev från dem att jamen nu har du slut dagar att ta ut så det var ju bara att skynda sig dit för att maken skulle överlåta dagar till mig... Sagt och gjort, ta med sig busungen ner på stan och sätta sig och vänta, förvisso gick det hela riktigt fort men så när jag kommer fram berättar den söta människan för mig att nämen det är ju gjort för 1,5 månader sedan och det är 2 månader sedan vi skickade ut brevet, ehhhh jaha?!? Med andra ord jag kan inte längre lita på att posten kommer fram i tid för inte xyz kollade jag på vilket utskriftsdatum det var på brevet igår... *SUCK*


Toria blev i vart fall glad för hon fick sig en mjukglass på torget och det är ju alltid uppskattat. Hann även med att inhandla en present till min lillasyster som fyller år på söndag - bra det!


Så skulle vi äta snabbmat till middag och hade hört att Alanya hade acceptabel mat, familjen stuvade in sig i lilla bilen och åkte dit för att inse att jodå, de hade pizza där - klockrent tänkte jag och beställde en rätt dyr modell eftersom att den hade det jag ville ha på en pizza idag.. 

När den så serveras inser jag att jahapp, den är i storlek med en barnpizza, det flyter fett på hela pizzan och när jag smakar på den inser jag att den smakar wellpapp... Klockrent, jag är fortfarande hungrig!!! Blir nog att göra sallad senare ikväll för min del för det där gick bara inte att äta - borde finnas lagar mot äckelpizza. :S


Nu tänker jag helt sonika lägga ner den här dagen och hoppas att morgondagen är liiiiiite bättre.

Av Ida - 7 augusti 2009 07:37

Igårkväll blev jag riktigt dålig i magen och finns det en sak jag avskyr så är det magsjukor av alla de slag - även ytterst temporära! Så döm om min förvåning när jag somnade vid 10-snåret igår och har sovit hela natten, helt fantastiskt kan inte komma på när jag gjorde det sist. *skönt* Fördelen är att jag vaknade och var frisk nackdelen är dock att jag vaknade nu vid sju och inte kunde somna om... Jaja, jag hinner i vart fall surfa lite och lägga mig i badet innan jag ska väcka Toria och börja dagen "på riktigt" med frukost åt stora, små och fyrbenta.


 Hoppas ni andra får en härlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards