Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Ida - 29 augusti 2009 13:45

Alltså inte jag för jag är en rätt lat människa, men andra människor som man kommer hem till verkar på något mirakulöst sätt alltid ha fantastiskt rent och undanplockat... Oavsett hur många barn och djur de har - här råder kaoset! Dagens städövningar hjälper säkerligen till för att höja lägstanivån men ändå! Jösses!


 Här dammsugs och torkas alla golv dagligen, men inte hjälper det resten, det är alltid ett visst mått av kaos i hemmet och idag är onekligen inget undantag. Dock jag har hunnit en del, dotterns rum ser nästan normalt ut och inte som om det briserat en bomb där inne, datarummet håller på att anta en rätt trevlig form men resten är ju kvar... Var det inte jag som gick lös på övriga hemmet för bara ett par dagar sedan??? Hur som helst - åter skurhinken!

Av Ida - 29 augusti 2009 11:22

Elller någonting sånt iaf. ;) Konsten att montera ett toalettlock var tydligen lite överkurs för mig idag. Första mojängen gick dit utan problem men redan på steg två började problemen... Det är tydligen inte meningen att tjockisar ska vara och grejja kring en toalettstol som står i närheten av en vägg, å ena sidan tog magen i alternativt så fick jag ligga på rygg av modell bilmekare eller ytterligare ett förslag på det hela jag testade var att hänga över toastolen... Ingenting var fruktsamt så nu har jag tempoärt gett upp efter en lång svordomsremsa, men jag återkommer var så lugn - när jag bara har sansat mig lite.

Av Ida - 29 augusti 2009 08:54

Ja, nu ska jag ha lite ego-tid. Maken bortrest och dottern hos mina föräldrar men jösses så skönt! Dagen började 2 timmar senare än vanligt - jättekonstigt får jag säga klockan var kvart över åtta när jag vaknade inte kvart över sex.


Hundarna har snabbpinkat och första tvättmaskinen är laddad för jooo jag har en plan på att hinna tvätta och städa ordentligt utan att bli störd. :) Bara att erkänna på en gång jag är fullständigt KNÄPP!


Men å andra sidan det känns rätt bra idag så jag ska försöka hinna med så mycket som möjligt medan höfterna känns som om de har tänkt att vara mina vänner. :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards