Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Ida - 6 augusti 2009 08:24

Ibland blir man helt fast i vissa tv-program och jag är såklart inget undantag (det här att jag måste lägga mig tidigt varje kväll underlättar inte minskning av tv-tittande) hur som helst, igår såg jag stilakuten eller vad det nu heter med två brittiska damer, det handlade om hundägare... Det delades snabbt in i kategorier människor som har "toy-hundar" och människor med stora hundar (här ingick bland annat en kvinna med 30-talet retrievers). Kvinnorna var garanterat utplockade för att vara så representativa som möjligt för respektive grupp men ändå, jag måste erkänna jag känner igen både mig själv och andra hundägare jag känner.. *pinsammt!*


Vi som har stora hundar håller ofta på med någon modell av hundsportande och har man dessutom ett par stycken stora hundar som dels hårar och dels faktiskt ibland i övrigt smutsar ner en så är det inte helt enkelt att ha senaste modet alla gånger (personligen äger jag inte några ljusa underdelar (byxor/kjolar) längre då det bara ser illa ut när jag har lyckats få femton fläckar på dem. Man väljer istället kläder som fungerar för de ändamål man pysslar med och försök säg emot att M59:orna är fantastiskt sköna att gå i (om man då inte råkar vara gravid) och bra fickor att ha bajspåsar och godis är ju ett måste... Ungefär.

Däremot de som har små hundar slipper stora delar av det och ibland blir hunden en accesoar (stavningen?!?) det var till stor del det som visades upp i programmet och ja... Alltså det vore rätt kul om man fick se fler småhundar nakna (alltså utan allt bling och små princesskläder osv) för de ser inte så pjåkiga ut när de är som de var tänkta - här måste jag nog lägga in ett par undantag dock, endel hundar behöver hjälp för att de inte ska frysa ihjäl både små och stora. Men vad hände av ett stadigt täcke eller en overall där hunden ändå kan få vara hund?


Okej, det var inte det jag tänkte skriva egentligen men ja... Som vanligt spårar jag ur lite. 


Konstaterandet blev ändå, jag måste nog försöka se lite mer proper ut när jag är ute på stan eller i vart fall när jag är utanför hundsammanhanget. ;)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards