Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Ida - 5 augusti 2009 13:26

För er som inte har bråkat med försäkringskassan kan jag berätta att hp (havandeskapspenning) betalas ut om man har tunga jobb - tex som jag som jobbar som personlig assistent från och med 60:onde dagen innan man ska få barn till 11:e dagen innan man har bf (beräknat födelsedatum), det papperet fick jag idag att jodå jag är beviljad. *skönt* Så när jag läser datumet inser jag att det är från och med 1:a oktober... Jippi, det blir med andra ord bara att bita ihop och jobba en vecka mer än jag tänkt, frågan är hur det här kommer att gå.


Jag har liksom redan nu ont som f*n i kroppen och jag hoppas innerligt att jag inte blir tyngre för då kommer höfterna att gå i strejk och jag måste kunna ta Toria till skolan nu i höst, det finns inga alternativ till det. Kanon! Hur som haver dagen har gått åt till att städa, tvätta och diska det är sånt som ska göras och jag måste väl erkänna att man är inte smartare än att man lämnar det in i det sista. Ok, jag städade igår men med tre stora hundar krävs det daglig städning för att inte gro igen fullständigt. Jag hopppas att jag känner mig tillräckligt ok för att gå en riktig långprommis när maken kommer hem om ett par timmar. 


Däremot jag har varit duktig och varit ute med ena jycken och tränat på att bara gå i koppel - det känns som någonting jag eftersatt lite väl intensivt nu på slutet så det började straffa sig. Vädret är i vart fall helt okej och det är ju alltid någonting. :)


Tills en annan dag! *vinkelivink*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards