Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 2 november 2010 20:30

Som gravid upplever man alla möjliga spännande krämpor, egentligen tror jag att jag är närmare 200år så det må väl vara hännt. :P


När jag, barnen och maken hade lunchat lyckades jag på väg ner för rampen sträcka mig tämligen brutalt i bakdelen - jag har ONT! Rekomenderas ICKET!


Fötterna har lätt blivit fyra storlekar större och är tokvarma så mamman ligger i sängen med nakna fossingar och hoppas på att de ska återta normal form... Får se hur det går med den saken på sikt.


Snittet bränner och i ena "hörnet" gör det direkt ont - ska kollas på mvc nästa gång jag ska dit om lite drygt en vecka, tror dock inte att det är någon fara men helt klart att det inte är skönt - rekomenderas INTE!


Foglossning har infunnit sig i synnerhet fogen mitt fram - surt som fan då det innebär att jag redan nu har vissa problem med att gå riktigt långa prommisar med den svarta ligan - lösning: ignorera skiten så långt det går och när det inte går längre lägga mig ner på golvet och skrika! - Rekomenderas ICKET!


Tja, det här med graviditeter är verkligen inte min grej och för att peppa upp det lite extra - middagen luktade "märkligt" så det var inte en möjlighet att ens försöka stoppa i sig ngt... Illamåendet är tillbaka!

Av Ida - 2 november 2010 09:16

Ja, min gamla fina Dinahund har ju ett par knölar vid det här laget och den ena har nu börjat begränsa hennes ätande (den sitter mitt fram i munnen) - förvisso är det säkert hälsosammt att hon måste dra ner på tempot en aning men å andra sidan börjar hon vara störd av den så nu ska den väck. På tisdag till veckan smäller det och då hoppas jag att alla mina söta vänner håller tummarna för att gammeltanten fixar sövningen som hon ska. Sövningen är väl egentligen det enda som mamma-matten är lite oroad över i övrigt sitter den så "bra" till att det torde bli en tämligen okomplicerad operation (den ska brännas lös). Dina själv lever i ovisshet och kommer förmodligen att hälsa även den här veterinären med TJENA KOMPIS!! Frågan är väl lite vad hon säger om det som ingår - fastande mage, det är ju inte direkt Dinas grej att vara hungrig kan man säga. ;)


Nu ska vi ta och sparka igång den här dagen med att åka ner på labbet för att lämna telefonen maken så påpassligt lyckades glömma i sängen i morse. ;) :P

Av Ida - 1 november 2010 16:46

Jag var iväg på förmiddagen på stan och fixade en födelsedagspresent åt en liten prinsessa (snart tvååring!) och en julklapp, samt att jag dessutom hann med att köpa en julkalender åt min egen lilla (eller tja, lilla är väl att ta i när det är frågan om Toria) tjej - en legokalender stod på önskelistan och således - legomodellen blev det. ;)


Därefter hem och ta hand om tvätt (vika och lägga in det jag tvättade igår), fått undan lite snyggt. Fixat middag så att den var klar när maken kom hem (blev tidig lunch så ungarna var utsvultna vid det laget!


Potatis, köttbullar och stuvade morötter. Gott tyckte familjen!


Nu bakas det lite bröd så att vi har till morgondagens frukost samt att jag har hört rykten om att maken kommer att inmundiga en del under kvällen då middagen blev för tidig...


Nu off to see the wizzard, the wonderfull wizard of oz.. Eller svärmor. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards