Alla inlägg den 25 november 2010

Av Ida - 25 november 2010 10:03

Ja, vissa saker är jag rent förb* lat när det gäller.. Här kommer ett par verkligen lata tips och knep jag genom åren har samlat på mig. ;)


- Grindar, jag har en grind in till köket, en grind till hundarnas säng under trappen (så att Magoo kan äta i fred, Dina äter i hundrummet och Häxa på toaletten), jag har grindar för trappen. Det innebär att jag VET att min klåfingriga lilla grabb inte tar sig överallt och kan hitta på hyss som jag inte ser vilket då borgar för en aningen mer avslappnad morsa. Nice!


- Sängar, Osse har nu en säng i mitt sovrum och en säng i vardagsrummet. Då kan han utan problem sova ordentligt både uppe och nere utan att jag behöver vara orolig -för att han ska trilla ur eller för den delen smyga iväg utan att jag vet var han är. Spjälsängen jag köpte hit ner igår är LÄTT värd sin vikt i guld! SÅ enkelt och underbart!!


- Det är okej att fuska! Ja, nu tänker jag på matlagning och liknande, känner man inte för att laga mat alla gånger så är det helt okej att man har dels gjort storkok tidigare så att det bara behöver värmas när det är dags för middag och det är även fullt acceptabelt att ta till färdiga produkter! Ungarna dör inte av det!


- Tvätten kan hänga till dagen därpå, orkar man inte vika och lägga undan det på en gång så är det faktiskt helt okej - det är ingen katastrof!


- Städningen och här kommer vi till min akilleshäl för jag vill helst ha städat före 12 varje dag (iom att jag har ett gäng hundar behövs det egentligen) men om jag har ont eller bara inte hinner är det inte någonting som världen kommer att gå under för, alla överlever om jag inte städar VARJE dag, men däremot kommer det troligtvis att bli lite grusigare. ;)


Vad har ni för genvägar för att göra livet lite enklare??

Ovido - Quiz & Flashcards