Alla inlägg den 18 november 2010

Av Ida - 18 november 2010 08:55

Ja, alltså som gravid har jag fått för mig de mest märkliga saker tidigare. Bland annat den här smått bisarra vanan att slänga mig i sängen vid 7 för att skona fogarna (som förövrigt håller på att ta livet av mig).


Okej, här kommer saker jag har upplevt som märkliga med mig och min graviditet den här gången (det verkar som att jag slår nya rekord för varje graviditet) men här kommer den här omgångens märkligheter:


- frukost (någonting jag vanligtvis tvingar i mig för att man SKA och inte alls för att jag öht känner något större behov av det), jag är fullständigt utsvulten!! När jag då väl kommer mig till kylen så ser allt rent genomvidrigt ut och det slutar med att jag tar det jag känner minst motstånd mot. Idag - pepsi max (som förövrigt smakar batterisyra!!) och popcorn! Jahapps, fullt logiskt?


- fötterna som är en kroppsdel jag vanligtvis har av kyligare modell, ja de håller på att brinna upp fullständigt och att ha täcke på dem gör ONT oavsett om det är kväll eller natt. Det att jag tidigare hade en katt som anföll fötter gör att man sveper in sig ett antal gånger/natt för att vakna av att aaaaaaaaaaaaaaaaj! Fötterna dunkar!!


- lukter, alla modeller lukter stör mig, bara mer eller mindre förvisso men onekligen är det så att jag märker av allt som luktar oavsett hur mycket eller lite, vilket då innebär att soppåsarna måste ut flera gånger/dag för att jag inte ska kräkas!


- tvätt, jag har nojjor! Jag måste köra minst (!!) en tvättmaskin om dagen för tänk om jag skulle bli inlaggd på sjukan och mina ungar inte har några rena kläder (att maken egentligen är fullt kapabel att köra maskinen hör inte alls hit!).


- röja, ja jag har numera ett antal flyttkartonger med allt möjligt som ska ut i förrådet i hemmet för att jag måste ju får ordning innan bebisen kommer!!


Med andra ord, som gravid blir man het och frusen, hungrig och tvärmätt samt inte att förglömma fulltständigt och kapitalt galen (det sistnämnda kan nog den arme maken skriva under på)!

Ovido - Quiz & Flashcards