Alla inlägg den 10 november 2010

Av Ida - 10 november 2010 15:54

Jahapps, det är väl ungefär vad vi har hunnit med idag. Först blev det en tur ner på MVC vilket i princip innebar att jag och de mina (maken och Osse, för Toria var på skolan) fick höra hjärtljuden för lillan. Nice! I övrigt ingenting nytt, men tja, det är ju liksom inte första gången jag är gravid heller så det är klokt att lägga mer tid på de som behöver stöttningen.


Sedan en tripp ner på stan i snöstormen för idag har det onekligen snöat en hel del här i Umeå. Min gissning är att det har kommit 15 -20 cm snö iaf - mao fullständigt TOKTUNGT att styra barnvagnen och nu längtar jag intensivt efter att Gurra ska komma hem så jag kan få gå ut utan barnvagn med hundarna.   


Efter det har jag och Osse mest lekt och busat hemma, Toria sitter just nu planterad vid andra datorn och senare ikväll är planen att försöka hinna med att göra klart i trollungens trollhåla. Vi får se hur det går med den saken... Om jag känner mig själv rätt så kommer det här att ta tid, riktigt mycket tid!!

Av Ida - 10 november 2010 08:06

Ja, mammas kille, vad säger man världsklass??


Det hela började vid ett snåret inatt och där gick hela min planering rakt åt helvete. :S KUL KILLE!!! Eller så inte!!   Med ett illvrål vaknar han och fullständigt råvägrar att somna om i sin säng. Vid tvåsnåret somnar han så slutligen i mammasängen och visst, det skulle kunna ha varit mysigt om han inte lekte galen sprattelmask. Förutom det ja, vad ska man säga. Maken den sötnosen hade ju somnat i soffan och passade på att vakna samt komma upp och lägga sig snett efter två. KUL!! Jag har alltså med lite tur somnat vid halv tre eller så. Grattis!!


Nu på morgonen så drog grabben med lite grus igång igen och ja, vad säger man? Jodå, nog lyckades han hitta en liten sten från någon oaktsam skoägare (kanske han själv?) att stoppa i munnen och även om mamman fick ut den så var han ju inte direkt på lysande humör.


Nu vill han helst trasha stället istället för att käka sin frukost (dock, pojken fick i sig två mackor lite drygt så det är inte helt värdelöst). Nu hoppas vi på att han tar sig samman så att vi kan ta bussen till mvc och sedan iväg på jobbet för lönesamtal (känns klockrent att ha med barnet på, eller så inte!!). Däremellan hade jag tänkt att rasta av den svarta ligan i snöstormen. För snöstorm är det onekligen.

Ovido - Quiz & Flashcards