Alla inlägg den 9 november 2010

Av Ida - 9 november 2010 22:53

Japps, Dina är opererad. SÅ skönt att ha fått det gjort! Nu är hon "knölfri" i munnen och det måste vara trevligt för henne. Hon äter som vanligt och ser allmännt ut att ha klarat narkosen förvånandsvärt väl med tanke på hennes ålder var jag aningen oroad över för just det momentet.


Förutom det måste jag säga att mammamattens fina, fina Dinahund verkligen har gjort sig förtjänt av godsaker så imorgon är det den damen som får en riktigt supernice frukost! För ikväll skulle jag tydligen vara "snäll" med magen. ;)

Av Ida - 9 november 2010 07:09

Ja, igårkväll började jag och Toria med den stora operationen "tömma Torias rum", det innebär att vi har börjat gå igenom ALLA Torias leksaker, garderober och ja, rubbet rent ut sagt det tog en 7 helsickes tid och helt seriöst hur mycket grejjer kan man egentligen samla på sig? Jag är inte klar ännu men på sikt (förhoppningsvis i eftermiddag) är det nog klart.. Ett antal kassar med rent ut sagt leksaker hon inte kommer att leka med (eftersom att hon lekt sönder dem!) och ett par kartonger med leksaker som hon inte använder då de ärför mindre barn har det blivit såhär långt men jag misstänker skarpt att det kommer att utökas en hel del innan vi ser slutet i tunneln.

Mamman får nog erkänna - det har inte blivit gjort någon riktigt stor och genomgripande urstädning har vi inte gjort sedan vi flyttade hit, städat har jag gjort men inte på samma sätt som nu.. Nu är det verkligen supernoga och fullständig urplockning på alla punkter så att hon och jag har kastat samt gjort iordning för förrådet det som ska på lagring. Hur blir det såhär???


Idag ska jag ut och shoppa julklappar, sedan blir det en riktig långprommis med hundarna följt av att Dina ska opereras i eftermiddag.. Jag hoppas att det kommer att gå vägen. Det vore jättegulligt om ni kunde hålla tummarna för min gamla tant frammåt halv fem-fem tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards