Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Osse dansar och jag är gräsänka.

Av Ida - 28 september 2010 08:52

Ja, så är det!


Osse såg musikvideo på tv och började som alltid dansa - han är rent löjligt SÖT när han dansar, han vaggar från sida till sida och gungar med huvudet samtidigt som han klappar med händerna på soffan. Mammas älsklingskille!   


I morse tror jag att helvetet eller i vart fall kriget bröt ut i hemmet - en fråga - VARFÖR i hela friden händer allt dumt och jobbigt mellan fem och sex på morgonkröken??? Idag var det maken som skulle iväg med flyget och hade tappat biljetterna (som förövrigt låg på köksbordet) så att han kände behovet att väcka barnen (som såklart trodde att det var dags att kliva upp), mamman var inte alls särskillt kul och ville helst bara sova vidare. KUL! Imorgon kväll lät det som att han skulle återvända hemmåt, nu närmaste dygnet ska jag dock vara hemma själv med gänget.

När jag väl fått iväg gubben försökte jag få somna om, men icket! Så nu har jag pysslat med att i halvt medvetslöst tillstånd skickat iväg dottern till skolan och petat i sonen frukost..


Får jag nu bara kanske på sikt sova en kvart eller två kommer jag nog att bli som folk igen. Planen för dagen är att jag ska gå långprommis i skogen med gänget, hämta hem Toria från skolan och kanske med lite tur hinna städa och göra snyggt här hemma förutom att Rebecka ska klippas och om jag verkligen får tid över ska jag ta och snygga till de svarta också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards