Alla inlägg den 22 september 2010

Av Ida - 22 september 2010 14:58

Ja, alltså frukter och grönsaker tänker jag nu i första hand på och då kanske i synnerhet på det egna planet.


Hur gör folk för att få i sig de omgångarna på en och samma dag?


Lunch känns rätt givet så även middag och ett mellanmål, men då saknas det ändå två... Till frukost tycker jag det är svårast att få till det, eller är det kanske okej att hoppa över och käka två omgångar med megamassa grönsaker? Funderingarna fortgår...

Av Ida - 22 september 2010 11:24

På en sak finns det ingen som är bättre än jag och det är på att vara just JAG!


Ibland när man går hemma med liten bebis (eller liten och liten, Ossemannen håller på att vara en stor grabb) känns det som att man inte gör någonting och att man ständigt jagar det dåliga samvetet för allt man b-o-r-d-e göra, som man "vet" att ALLA andra hinner med...


Det är lite därför jag har bloggen, för att faktiskt bevisa för mig själv i första hand att jag faktiskt inte alls bara går här hemma och drar även om det ibland kan låta så när jag känner att jag inte är på topp.


Det kan vara rätt enkla saker som faktiskt gör att jag mår SÅ mycket bättre, kanske inte för att jag har gjort det men för att det onekligen inte är så att jag bara sitter på bakdelen framför datorn (även om det kanske ser så ut när jag springer mellan andra saker och datorn). ;)


Idag har jag vikt tvätt, diskat undan, städat, fixat med Magoos lilla sår i tassen (den grabben kan få småsår och sedan slicka sönder dem - ytterst irriterande men nu tror jag det håller på att vända till det bättre igen så vi kan nog träna som vanligt i slutet på veckan), kört lite lydnad med tjejjerna inne (för man kan behöva nöta moment som de egentligen kan ibland bara för att dubbelkolla att det faktiskt fungerar) och gjort ett godissök åt den stackars pojken som försöker skaffa sig lite sympatier.


Dessutom hade vi besök här på morgonkvisten av Hea, Trisse och Edla - JÄTTEKUL! Det är alltid kul med besök och nu kommer jag till en sak till jag onekligen är stolt över, trots att hemmet såg ut (ser iofs fortfarande så ut) som om en virvelvind eller möjligen tornado dragit fram här så lyckades jag putta det åt sidan och känna att okej - det är ingen som kommer att dö av att jag inte hunnit med morgonstädningen här hemma!! Mao jag lyckades släppa lite på mina tvångstankar om att allt måste vara städat före jag gör någonting annat - WOHO! Bra jag!!


Så nu kommer jag till det roliga - vad är det som gör DIG till världens bästa DU? Tänk efter för det finns ingen annan som är lika bra som du på att vara just DU!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards