Alla inlägg den 29 september 2010

Av Ida - 29 september 2010 18:10

Ja, efter en rent ut sagt pissig natt har dagen fortsatt i samma anda. Har det inte varit det ena har det varit det andra.. Osse har sovit, ganska precis 30 minuter idag på dagen, sedan dess har det varit fullt ös och dra/slita i allt han kommit åt och lite till. Det enda han har ätit bra av var melliset på eftermiddagen i övrigt har även det varit åt skogen. :S Han är trött, sur och tvär. Var är mammas solstråle?


Dessutom smittar det av sig på mig och när det har kommit till mig smittar det på en gång av sig på hundarna som ställer till med mer ofog än nöden kräver. Såklart! Nu håller vi på med middagen och Osse försöker klättra på mig. Jag har hunnit trimma två av fyra hundar... Jippi! Två kvar som måste göras, men det får helt enkelt bli ombokningar på dem då det inte GÅR idag när jag inte har någon hjälp med Ossemannen som blir rätt frustrerad när jag inte kan hålla på med honom. :S På sikt ska väl även mina egna trimmas, men det är väl så det är - skomakarn's barn går alltid barfota?

Av Ida - 29 september 2010 10:11

Jahapps, igårkväll somnade prinsen som vanligt i sin säng och det gick jättebra så styrkt i sin tro pysslade mamman på i hemmet tills det värsta illamåendet hade lagt sig. Då lite lagom där vid ettsnåret börjar saker och ting gå åt skogen... Toria vaknar och kan inte somna om, rackarns! Jahapps, ett barn i sängen kan man väl leva med... Två vaknar Osse och är jätteledsen, ny vällingflaska fixas rätt omgående och ungen somnar om. Halv fyra vaknar han om igen och är ledsen så han får komma till min säng - vid det här laget är jag rätt trött...

Fem slår båda ungarna upp ögonen och försöker hävda att det är morgon, den äldre går att diskutera ikull och säga att NEJ vi ska sova nu!! Den yngre däremot gör sitt bästa för att leva om så mycket som möjligt och klättra ur sängen. Med andra ord jag spenderade tiden fram till 7 med att försöka övertyga prinspojken om att joooo, det är JÄTTEMYSIGT att ligga i sängen och dra sig när man bytt blöja och gosat in sig. Hell no sa Osse och terrade mig tills jag klev upp.


När jag bara hade tagit mig upp blev Osse världens gladaste och har lekt fram tills nu då han ligger och snarkar bredvid mig. Humpf!


Ikväll när maken kommer hem är det HAN som tar ungarna inatt för mamman - ja mamman ska banne mig sova!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards