Alla inlägg den 21 september 2010

Av Ida - 21 september 2010 12:57

Idag har jag och Osse pysslat hela förmiddagen. Först tvätt, en ruskig massa tvätt har vi pysslat med, sedan blev det plockande och för att runda av min städiver tänkte jag att joooo - jag ska ta och putsa och göra iordning fönstret i sovrummet... *smart* Beräknad tidsåtgång - 10 minuter, slutgiltig tidsåtgång - 1 timme (bra på att planera sin tid är jag tydligen inte!). För när jag öppnade fönstet insåg jag till min förskräckelse att just där hade jag inte bytt dammlist sedan vi flyttat in och den hängde verkligen i trasor. :S SKUNK! Bara att sätta igång och riva ner, skrapa och skura rent innan ny dammlist kunde sättas upp. FAN! Nu är det iaf gjort men det kändes inte riktigt som det jag skulle ha sysslat med. Nya gardiner satte jag upp där också när jag ändå var igång och de jag hade där är precis färdigtvättade, alltid något!


Nu ska här göras mellis till småttisarna innan jag ger mig på sängarna. NÅNN ordning måste man väl ha?

Av Ida - 21 september 2010 09:11

Jahapps. Då ska jag ta och summera gårdagen, kanske även berätta lite om dagen...


Igår passade vi på att åka ner på stan för att fixa present till morsan som fyllde år - däremot har vi inte möjlighet att åka dit förränn till helgen.. Förutom det gjorde vi inte så mycket.


Idag står allmän uppsnyggning på schemat, städning, tvätt, disk och renbäddning överallt. Ska bli skönt när det är gjort. :) Ännu så länge har jag bara dammsugit och gjort bottenvåningen, käkat frukost, pinkat hundar och skickat Toria på skolan.. Nu är det dags att ta sig samman, upp, upp och iväg. :)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards