Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Sök i djupsnö

Av Ida - 29 november 2010 10:06

Igår i kylan hittade jag på att köra lite fält i djupsnön med hundarna, vi har typ 40-50cm snö väldigt fluffig snö kanske ska tilläggas - kallsnö! Igår var det dessutom rejält kallt så ja. Vissa orkade kortare stund än andra.


Först ut Magoo, körde lite fritt följ, ett par inkallningar som mest för att checka av honom innan jag satte igång. La honom ute på vägen medan jag kastade ut dummysarna på åkern. Magoo låg som en klippa (duktig grabb!) och det var nära på att jag glömde bort att jag hade honom med mig för den här gången passade jag på att bara ha en hund i taget med mig ut (måste banne mig vara unikt!). Så skickar jag honom på sök och ja, 14 dummiesar kom in i god hastighet och han gjorde ett riktigt bra jobb, men ja... Nummer femton kom bara inte in, han snurrade, snurrade och sökte, jag började om och gjorde raka skick (som han verkligen gjorde kanonsnyggt!), Magoo jobbade som en gud långa stunder men kylan tog onekligen på hjärnkapaciteten tror jag för han fick bara inte in den sista. Skam den som ger sig! In med Magoo innan köldkrampen skulle komma och bita honom i fötterna. Ut med Dina och börja med att köra lite lydnad light bara för att starta upp henne, skickade riktade sök - i helvete att den kom in! Jag började misströsta och tänkte många fula tankar om att jag måste ha lagt ut bara 14 ändå, Dina fick köldkramp såklart (efter typ 10 minuters arbetande inkl lydnaden) och fick gå in istället för på henne märks det på en gång när det är dags att bryta. Som belöning fick hon en enkelmarkering vid sidan av vägen och onekligen den kom fort och koncist i handen som sig bör.


Ut med hund nummer tre och nu tänker jag mååååååååååånga fula tankar kan jag säga. Börjar köra lite lydnad men halkar in och kör fjärrdirigering med Häxet och ja, där fastnade jag såklart så inte f*n skickade jag sista hunden på att söka efter dummien - till våren tinar den säkert fram. :P Men jag kan säga - att köra lydnad med Häxe är förmodligen bland det roligaste som finns, mattes lilla busräka. :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards