Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Ida - 6 maj 2009 10:20

Maken fyllde år idag, den stackars nyopererade gubbe blev gammal - eller i vart fall äldre.

Han kan inte äta tårta, han kan inte prata och ja... Han är rätt slö så vi "firade" med hockey på tv:n. *suck* Lätt udda måste jag säga men det fungerade.


Nu kommer mitt tips på en GRYMT god macka (som jag själv tuggade i mig) dessvärre fotade jag den inte, men såååååååå god blev den!


Det här behövde jag: 

½ färsk fralla (ni vet sådan där liten som man bara delar på mitten)

En hel avocado (skivades för enkelhetens skull i en äggskivare) 

½ msk creme fraice

2 tsk rom (alltså sånna små fiskägg)

Lite färsk gräslök som jag klippte som topping.


Jag la på ingredienserna i den ordning jag skrev och onekligen - en heeeeelt okej middag för mig!


Vad händer annars här hemma? Ja, jag är ju sjukskriven efter den här hemska bakterien som jag fått i magen och den är fortfarande rätt märklig med jämna och ojämna mellanrum, men i vart fall den där mackan - den gör jag om!


Många kärleksfulla hälsningar från oss.

Ovido - Quiz & Flashcards