Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Ida - 8 maj 2012 14:08

Ja, det blev lite så efter att ha jobbat hela helgen var jag helt och hållet slut som artist, bara att ge upp och hela gårdagen gick åt till en sak - överlevnad! Varken mer eller mindre. *Ärkesuck*


Idag tog jag mig då an uppgift "måndag" i hemmet med förnyad kraft. Båda småttisarna pangförkylda men mamman står ju på benen och med ett par koppar kaffe i magen så var det bara att sparka igång det hela. Tvätt, disk och en läskig massa städning. Nu står krämen till mellanmålet och puttrar på spisen, småttisarna leker snällt på golvet tillsammans och hundarna ser rätt avlsappnade ut efter dagens (x antal) godissök inne - det gäller att aktivera hjärncellerna på dem om man inte kan vara ute så mycket med de två febriga...


Snart kommer äldsta dottern och hennes kompis hem så de ska göra sig klara inför kvällens karate - nice! Då blir det att själv kasta sig iväg för att handla veckans mat och kanske om vi har tur hinner jag köpa den där plastplutten till vagnen som jag så desperat behöver för kvällens promenad med hundar och ungar.


Vikten står iaf still och det kanske man ska se som en fördel även om jag själv kan tänka mig att gå ner ytterligare fyra iaf. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards