Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Ida - 5 maj 2012 23:49

Jag har sedan så länge jag kan komma ihåg inte kunnat dricka kaffe... Ehh, ja det funkade så länge jag hade sovande nattjobb. Nu - inte så mycket! Eftersom att jag förväntas vara vaken nattetid så finns det bara ett alternativ - kaffe, and lots and lots of it! Bara att dunka i sig det och med tillräckligt hög dos farinsocker är det fullt möjligt. Maken hävdar förvisso att jag dricker socker och mjölk med kaffe men... Ärligt talat vem bryr sig så länge det funkar är jag nöjd. :P


Idag på morgonen toksnöade det så jag vägrade åka från jobbet med bussen, visst jag är säkert superkänslig och inte alls vanlig på den punkten men jag vägrade! Maken fick hämta mig (ok, det tog honom två och en halv timme innan han var klar att hämta men - jag var kvar på jobbet och där var jag TORR!) sedan var det ngn mycket märklig avloppsmässa (vem vid sina sinnens fulla bruk besöker en dylik om det inte är panik och helt seriöst, vem ringer då inte i paniken och fixar det hemmifrån?) MÄSSA, seriöst??? Jaja, det finns folk till allt!


Idag sex timmars sömn, helt okej dock ska man kanske inte toppa det med tre koppar starkt kaffe och en monster i snabb följd. Resultat jag är helspeedad! Men det finns en fördel med det också - jag lär ju inte somna iaf. :P

Av Ida - 5 maj 2012 07:29

Idag blir det sooooooooooooova, onekligen jag ska inte göra ett enda skit. Sova, sova och åter sova. Tills ikväll då jag ska åka och jobba för nu är jag rent löjligt trött. Natten har spenderats med stora mängder kaffe, en monster och en läskig massa morötter. Faktiskt, det funkar inte! Jag kan inte ens försöka lura mig själv att jag ska fungera som människa när jag har jobbat en natt, halvsovit mig genom dagen hemma med småttisarna (varav då en halvhängig) sova 1½ timme i soffan när Gurra kommit hem - till ljudet av hundarna som fick någon modell av bryt igårkväll, orsak till det okänd och sedan åka och jobba natt igen. Jag känner mig onekligen mer död än levande. :S


Troligt är att samma sekund jag slutar tänka på allt som händer kommer jag att somna - oavsett var eller i vilken ställning jag råkar befinna mig. På bussen hem är planen att försöka bita mig i underläppen alternativt att köra in en nyckel i låret eller vad som helst - annars sover jag garanterat och går inte att väcka föränn vid fyra. ;)


Nu snart hem och sova. Lovley, hoppas ni andra har en ljuvlig dag i blötan.

Ovido - Quiz & Flashcards