Direktlänk till inlägg 8 april 2012

en sista natt...

Av Ida - 8 april 2012 23:48

Ja, det är det jag sysslar med. Sista natten jag jobbar för den här omgången. Lite tragiskt - fyra nätter kan kännas jättemycket eller jättelite och just innan man åker iväg till jobbet känns det supermycket men när man som nu sista natten sitter på jobbet så är det ändå lite så att man känner att det har gått förvånandsvärt bra och att det funkar riktigt bra.


Nattens snacks är morotspengar och äppelbitar, onekligen en inte helt dålig kombination måste jag säga även om det kanske inte är helt lyckat näringsmässigt så är det riktigt praktiskt. Hästfoder!


I morse blev det inte så mycket sömn, men på två timmar klarar jag en sista natt om jag får vila lite när jag kommer hem imorgonbitti - samtidigt vill jag ju kunna sova imorgon natt när jag ska vara som folk igen på tisdag. ;) Två lediga dagar då jag ska pyssla med mina underbara ungar. Lovley, onekligen man uppskattar tiden tillsammans med dem betydligt mer när man har varit ifrån dem en stund. Mammas hjärtegrisar.


Idag blev det mest städning, tvätt och den typen av saker och imorgon bara måste jag ta mig an dotterns kaos för annars kommer det aldrig att bli gjort, återstår bara att lyckas övertyga någon stark typ om vikten av att komma förbi mig och flytta på en garderob som ska in i Torias rum... Jag har mina misstankar om vem denne någon är. ;)


Sedan blir det mer röjning och gissningsvis ytterligare ett par vändor ut på Gimo för avyttring av skrot - men det får bli senare i veckan ty de söta typerna har stängt hela dagen imorgon.


Nu - mer morötter!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards