Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Historien om lilla Lol.

Av Ida - 28 januari 2011 10:19

Jag har sökt efter en exotic ett längre tag, men att hitta den färg jag vill ha visade sig inte vara det lättaste och att jag dessutom då har den "dåliga smaken" (ur hitta en fin kisseungeperspektiv) att bo i norrland gör inte saken lättare kan jag säga. Drömmen var en blåsköldpadda med vit (helst med mycket vitt!).


Så fick jag veta att det var en kattfamilj som hamnat lite snett här i livet, 7 katter bodde instängda på en toalett i ren misär. Ingen mat, inget vatten och avföring överallt. Mamma katt var en perser och i ett rent ut sagt jäkla skick. Lol (som då hade ett annat namn) var den som såg bäst ut (ur rent hälsomässigt perspektiv) så hon fick komma till mig.


I måndags åkte så jag och min fantastiska lillebror upp till Piteå (där hon som räddat katterna bor) för att hämta hem lilla Lol. Vi startade vid halv sex, mellanlandade i Skellefteå och fortsatte sedan norröver i snöröken. Vägen upp gick hyfsat måste jag nog säga även om det tog betydligt mer tid än vad vi räknat med. Så hade vi lastat Lol och vänt hemmåt, 4 mil hemmifrån dör bilen och vi blir sittande på E4:an, jag inser att batteriet i min telefon håller på att ge upp men med hjälp av min söta pappa (som jag självklart ryckte upp ur sängen för vi höll på att frysa ihjäl!) lyckades vi bli bogserade till närmsta bensinmack... Den lilla saken vi glömt av var att man kanske ska tanka bilen ibland också. DOH!


Väl hemma installerades lilla Lol i hundrummet för att hon skulle få en chans att kolla igenom hemmet lite innan hon utsattes för övriga ligan. Dock - såklart blev Lol en jätteglad liten kissekatt när hon såg Copy... Copy i sin tur blev inte direkt jättelycklig utan fräste till (varvid Lol blev en skraj kisseunge). Sedan dess morrar Lol så fort Copy kommer i närheten men Copy själv som onekligen var den matten var lite oroad för hur hon skulle reagera bryr sig inte så mycket om det men stirrar en hel del på den märkliga lilla morrmojängen.


Lol är mager, hon har lite rinn i ögonen men i övrigt är hon en väldigt trevlig liten kisse. Min förhoppning är dock att hon ska gå upp betydligt i vikt närmsta tiden för det som inte syns på bild är att revbenen, höftkammarna och ryggraden faktiskt "sticker ut".


Hon äter bra, sover bra och gör ifrån sig som hon ska så matte har gott hopp om att den lilla busungen ska bli som katter är mest på lite sikt.

  

 
 
Vickan

Vickan

28 januari 2011 11:07

Så otroligt söt hon är!

http://villesbravader.blogg.se

 
Cecilia

Cecilia

28 januari 2011 12:44

Så söt så!

http://cosbypixla.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

2 mars 2011 12:53

Jamen jag gillar dig. Det blir lite idolvarning att läsa om någon annan med tre ungar som också har ett mindre zoo hemma. Din städning verkar däremot gå bättre än min, jag har inte den disciplinen men det får inte gro igen...

http://smatingostorasaker.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Ovido - Quiz & Flashcards