Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Ida - 6 juli 2011 21:32

Ja, idag har varit en dag ganska precis som alla andra. Det händer väldigt lite här som inte är som det brukar. ;)


Dagen började med att jag startade en tvätt, gav Toria och Osse frukost samtidigt som jag packade ihop oss inför utgång och ammade Visan. Bytte på småttisarna och kastade mig ut  med hundarna en sväng. Så iväg mot simhallen, en timme senare anlände vi där och lämnade av Toria som skulle på simskola, så tog jag och småttisarna sikte på lekparken där vi parkerade en timme (såklart med tankning av lilla Visan) och så var det att åka hem igen. Idag fick maken rycka in och skjutsa hem oss för bussen var rent olidligt varm - vilket påverkar Visan mer än jag egentligen vill erkänna. :/ Väl hemma igen satte vi såklart igång med de saker vi gör varenda dag, lunch (idag lasagne) och det följdes upp med disk, fortsatt tvätt och städning av hemmet - som alla dagar. Hundarna fick sitt och Osse vägrade sova... *morr*


På eftermiddagen kom Jenny förbi och det var som vanligt trevligt. :) När jag inte var ensam hemma passade jag även på att klippa Osse så han blev lite mindre tussig. Skönt att ha det gjort inför den kommande semestern med maken. Ja vad gjorde vi mer jo Osse hamnade i plurret en sväng och så var det dags att börja med middagen.


Kvällens meny blev kanske inte helt figurvänlig men ack det gick ner. ;)

Förrätt: Toast med västerbottenost och räkor

Varmrätt: Helstekt fläskfilé med pommes och bea-sås

Efterrätt: Jordgubbspaj


Ja så gjorde jag innan jag städade undan och gick isäng med lilla Visan.

Ovido - Quiz & Flashcards